قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
تجربه ماورا
تجربه خواب روشن (نوشته محمد) – آپدیت ۲
آگوست 6, 2018
داستان ماورایی
داستان ماورایی (گوی اسرارآمیز) – نوشته محمد
آگوست 7, 2018

تمرینات چی کنگ و اثر بر انرژی چی یا پرانا

تمرینات چی کنگ

تمرینات چی کنگ

تمرینات چی کنگ و اثر بر انرژی چی یا پرانا

انرژی چی یا پرانا، انرژی حیاتی است که در تمامی جهان و در سطوح مختلف حیات وجود داشته و در مورد موجودات زنده، انرژی ای است که سبب حرکت و حیات آنها می شود. برای عملکرد بدون نقص بدن و حفظ سلامتی در بعد جسمانی، ذهنی و روحی باید به خوبی بتوان جریان پرانا یا انرژی چی را در کالبدهای خود برقرار کرد.

برای پاکسازی کالبدهای غیرفیزیکی خود از انرژی های پس مانده و منفی و نیز ورود انرژی چی و به جریان انداختن کامل آن در بدن، تمرینات مختلفی وجود دارد از جمله چاکرا درمانی، طب سوزنی، تای چی، چی کنگ و …

در این پست منحصرا در مورد کاربرد چی کنگ یا چی کونگ (qigong) در زمینه حرکت دادن انرژی چی یا پرانا در بدن صحبت می شود.

 

تمرینات چی کنگ

 

چی کنگ یا چی کونگ چیست؟

چی کنگ ورزشی است که شامل فعالیت های فیزیکی و ذهنی بوده و اساس آن بر پایه طب چینی می باشد. به کمک آن می توان تعادل نیروی چی را در بدن برقرار کرد و به آن قدرت بخشید.

تمرینات مختلف آن با جنبه های یین و یانگ سر کار دارد. یین یعنی “بودن” و یانگ یعنی “انجام دادن”. تمرینات یین مربوط به چی کنگ به کمک تصویرسازی ذهنی، تنفس و تمرینات کششی انجام می شود. ولی تمرینات یانگ چی کنگ به در قالب فعالیت های هوازی و دینامیک یا پویا صورت می گیرد.

از آنجا که این ورزش موجب تقویت سیستم ایمنی می شود بنابراین در چین از آن برای درمان مکمل سرطان نیز استفاده می شود.

در چی کنگ قرار است که انرژی چی را در ۱۲ کانال اولیه و ۸ کانال اضافی دیگر حرکت دهیم و آن کانالها را برای جریان بهتر انرژی پاکسازی کنیم.

فواید چی کنگ نه تنها در امور درمانی، افزایش طول عمر و جلوگیری از بیماری ها مشاهده می شود بلکه در مبارزه و روشی برای رسیدن به روشنی و اشراق هم کاربرد دارد.

فواید چی کنگ:

– حفظ سلامتی

شما در تمرینات چی کنگ یاد می گیرید که چگونه خود را رها کنید و از امور مختلف دل بکنید. وابستگی های مختلف باعث بروز انقباض عضلانی و گرفتگی انرژیکی و در نتیجه خروج از حالت تعادل انرژیکی می شود. انقباض های عضلانی عمدی که در این ورزش مشاهده می شود همگی آرام و نرم بوده و به همراه تمرکز فکر می باشد. چی کنگ نه تنها در پیش گیری از بیماری نقش دارد بلکه در درمان خود بیماری ها به وسیله تعادلی که در نیروهای یین و یانگ به وجود می آورد و انسدادهای انرژیکی کانالهای بدن را رفع می کند نقش دارد.

– افزایش طول عمر

فواید چی کنگ در زمینه پیشگیری و درمان بیماری برای راهبان بودایی کافی نبوده است بنابراین آنها روشهایی را برای افزایش طول عمر توسط کنترل و جهت دهی نیروی چی یا پرانا در بدن ابداع کردند که از سخت ترین آنها تمرینی است که در طی آن ۸ کانال انرژی بدن با چی پیوند خورده و انرژی به داخل مغز استخوان وارد می شود و آن را شارژ می کند. به همین دلیل راهبان در گذشته گاهی عمرشان به ۱۵۰ سال می رسید و حتی تصور می کردند ۱۵۰ سال زندگی کردن هنوز کم است و نوعی مردن در جوانی است. اگرچه ما نمی توانیم زندگی خود را همچون راهبان به چنین تمریناتی اختصاص دهیم ولی همچنان می توانیم از اثرات این ورزش برای افزایش نسبی طول عمر استفاده کنیم.

– بهبود عملکرد در مبارزات

در چین باستان، از چی کنگ برای افزایش طاقت و خستگی ناپذیری و قدرت درونی استفاده می شد. تمرینات تنفسی و تمرکزی که در این سبک بود بیشتر از همه مورد توجه آنها بود.

– رسیدن به روشنیدگی

راهبان وقتی در به حرکت در آوردن انرژی پرانا یا چی به مهارت کامل می رسیدند می توانستند انرژی را به سمت پیشانی حرکت دهند و میزان آگاهی خود را افزایش دهند. به قدری که کم کم موجب روشنیدگی آنها می شد.

 

تمرینات چی کنگ

 

تمرینات اساسی درچی کنگ:

– تمرکز فکر

تمرکز فکر نه تنها باعث جهت دهی به جریان انرژی چی می شود بلکه حاصل جریان صحیح آن در بدن است. این کار به همراه تنفس و ریلکس کردن بدن نیز صورت می گیرد. تمرکز به معنی فشار آوردن به ذهن و چروک انداختن به پیشانی و زور زدن نیست بلکه اتفاقا قرار است در ریلکسی کامل و در فراخی آگاهی صورت بگیرد و در عین حال هم از نگرانی های روزانه و حواسپرتی ها دور بمانید.
این تمرکز درونی به سمت بیرون رفته و با ریتم جهانی یکی می شوید و بین نیروهای یین و یانگ تعادل برقرار می کنید. انرژی یین بیشتر فراخ است و یانگ متمرکز تر است. هدف آن است که بین آن دو تعادل برقرار کنید.

– تنفس

از تنفس برای تحریک انرژی چی در بدن استفاده می شود و به دو سبک بودایی و تائویی دیده می شود.

در تنفس بودایی، وقتی عمل دم را انجام می دهید شکم خود را منبسط کرده و با هوا پر کنید. وقتی بازدم را انجام می دهید ابتدا عضلات شکم را منقبض کرده و هوا را از ته ریه به سمت بالا خارج می کنید. عمل دم در ابتدا حدودا ۸ شماره و بازدم، ۱۶ شماره است. باید تصور کنید با تنفس شما، نیروی چی در کانالهای شما جریان پیدا می کند. تا وقتی این تجسم ورود انرژی نباشد خود تنفس خالی فایده ندارد.

در تنفس تائویی، الگوی تنفسی برعکس بالا است. وقتی شما عمل دم را انجام می دهید عضلات شکم خود را منقبض می کنید. وقتی بازدم می کنید عضلات شکم و سینه و شش را ریلکس می کنید.

– تمرینات فیزیکی

یک سری حرکات فیزیکی ویژه نیز در چی کنگ به همراه دو نوع تمرین قبلی نیز وجود دارد که در مثال های زیر به تعدادی از آنها پرداخته می شود.

 

تمرینات چی کنگ

 

تمرینات چی کنگ برای اثر بر انرژی چی

در ویدیوهای زیر، انواع مختلفی از تمرینات چی کنگ آورده شده است.

۱- ده دقیقه چی کنگ صبحگاهی

 

 

۲- سه تمرین ساده چی کنگ

 

 
۳- ۱۲ تمرین ساده چی کنگ برای افزایش سطح انرژی

 

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)
اشتراک
اطلاع از
7 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
طهماسب
مهمان
طهماسب
4 سال قبل

درود بر شما….ممنون از زحمات شما عزیزان….این بخش از مطالب آموزشی همراه با ویدیو های مرتبط با آن خیلی جذاب و جالب شده، به نظر بنده اگر در مطالب قبلی و آینده هم همراه با ویدیو هایش باشد، خیلی قابل فهم و درک خواهد بود. هم اینکه جذابیت و گیرایی آن برای برای ما نو آموز ان خیلی بهتر خواهد بود….همیشه موفق و سلامت باشید.

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  طهماسب

با سلام. ممنون از نظرات شما طهماسب عزیز.

علی
مهمان
علی
4 سال قبل

سلام چه جوری. میتونم. این ویدئو ها رو دانلود کنم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  علی

با سلام. چون کد نمایش ویدیو گذاشته شده امکان دانلود آنها نیست.

حمید
مهمان
4 سال قبل
Reply to  علی

اینترنت دانلود منیجر نصب کن خودش دانلود میکنه من همشو گرفتم

صاعقه
مهمان
صاعقه
4 سال قبل

ما چند کالبد غیر فیزیکی داریم?

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  صاعقه

با سلام. مجموعا هفت کالبد: فیزیکی- اثیری(انرژیکی)-اختری(عاطفی)-ذهنی-روحانی-کیهانی- نیروانیک

البته این نام ها ممکن است در برخی سیستم ها عوض شود ولی رایج ترین آن موارد بالا است.

رفتن به نوار ابزار