قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

یک روش تنفس برای بیداری قدرت های خفته درونی (روش Wim Hof)

تجربه ماورا
تجربه ماورا – انتقام با سکوت (نوشته کیانا)
دی ۲۷, ۱۳۹۸
مقالات اعضا
حداقل آن ابله قبلی نیستم (نوشته رعد)
دی ۲۷, ۱۳۹۸

یک روش تنفس برای بیداری قدرت های خفته درونی (روش Wim Hof)

یک روش تنفس برای بیداری قدرت های خفته درونی (روش Wim Hof)

آقای Wim Hof فردی است که توانسته محدودیت های عادی بشری را با روش تنفسی خود تا حد زیادی برطرف کند. او سالها است که مورد توجه دانشمندان بوده و آزمایشات علمی گوناگونی در مورد اثرات روش تنفسی او در بالا بردن مقاومت بدنی از جمله تحمل سرما، بیماری، خنثی کردن اثر سم و همچنین تاثیراتی چون افزایش آگاهی و انرژی و حتی ارتباط کالبدهای ظریف بدن با یکدیگر و آرامش ذهنی انجام داده اند.

آقای ویم هاف (ویم هوف) به راحتی می تواند بدون هیچ لباسی در آب های نیمه یخ زده شنا کند و با لباس زیر به قله اورست برود و از کوه کلیمانجارو بالا برود. . یک بار نیز دوی ماراتونی را در یک صحرای سوزان بدون مصرف هیچ آبی انجام داد. او نسبت به سرما، سم و بیماری ایمن است. تجارب تلخ زندگی او از جمله مرگ همسرش باعث شد که روش تنفسی خود را حتی برای ایجاد آرامش ذهنی و بیدار کردن مراکز خفته مغز و جریان بیشتر انرژی بهبود ببخشد. او تکنیک خود را در سمینارهای مختلف در آمریکا و اروپا به افراد عادی هم آموزش می دهد و جالب اینکه همان افراد هم اثراتی را مشاهده می کنند که خود ویم هاف تجربه کرده است.

 

تنفس ویم هاف

 

در این پست به مکانیسم اثر روش تنفسی او و تحقیقاتی که در این حوزه انجام شده است پرداخته می شود.

روش او بسیار ساده است و بر مبنای تغییر اسیدیته بدن توسط اکسیژن رسانی به سلولها و ترشح آدرنالین کار می کند. وقتی تکنیک تنفسی او به درستی انجام شود بدن فرد در حالتی قرار می گیرد که قادر است محدودیت های فیزیکی را کنار بزند که هرگز فکر آن را هم نمی کرده است. بدن، دیگر از سرما، گرما، تشنگی، گرسنگی و تقریبا از هیچی نمی ترسد و موقتا به نوعی جاندار قدرتمند وحشی تبدیل می شود.

 

تنفس ویم هاف

 

روش تنفسی ویم هاف چگونه است؟

در مرحله اول ابتدا قرار است که میزان خون، قلیایی تر شود و به بالای ۷ برسد. این کار با اکسیژن رسانی زیاد توسط تنفس انجام می شود. بدین منظور با دهان باز، ۳۰ بار تنفس بسیارعمیق ولی سریع انجام دهید. تنفس باید بسیار قدرتمندانه انجام شود و تمام شش را پر کند و سپس خالی شود. در این حالت ممکن است ارتعاشات خفیفی در بدن حس شود. شاید هم سردرد خفیفی بگیرید. با این کار بخشهایی از مغز ما که مغز نخستی (مغز اجدادی) نام دارد و از اجداد خزندگان ما تکامل یافته است در برابر این خون قلیایی شده احساس خطر می کند و به طور ناخودآگاه دچار استرس موقتی می شود. اسیدیته خون باید تقریبا خنثی باشد (نزدیک ۷) تا زندگی میلیون ها سلول در خطر نیفتد. برای مقابله با این استرس ایجاد شده، مغز اجدادی ما به غدد مربوط به ترشح آدرنالین فرمان می دهد تا آدرنالین بیشتری تولید کند.

آدرنالین باعث ایجاد قدرتهای عجیب در بدن می شود. حتما ماجراهای واقعی در مورد افزایش ناگهانی قدرت بدن مطالعه کرده اید. برای مثال یک مادر، فرزند خود در حالی دید که بخش هایی از بدن او زیر ماشین گیر کرده بود. این مادر که نه ورزشکار بود و نه قدرت بدنی بالایی داشت در آن لحظه چنان قدرتی پیدا کرد که توانست تقریبا ماشین را بلند کند تا فرزند خود را نجات می دهد. این موضوع تا مدت ها در رسانه ها صدا کرد. وقتی آدرنالین خون افزایش پیدا کند هیچ چیز مانع شما نمی شود و چیزی باعث ترس شما نمی گردد. تقریبا مانند هیولایی سرکش می شوید که مرگ هم شما را نمی ترساند. عجیب نیست که برخی افراد می گویند وقتی عصبانی می شوند زور بدنی آنها چند برابر می شود. به هر حال هدف از آزادسازی آدرنالین در این روش تنفسی، نجات زندگی شما است. پس مغز اجدادی شما تمام پتانسیل های خود را آزاد می کند.

همچنین بخوانید:   آیا فالگیر می تواند زمان ازدواج و مشخصات همسر آینده شما را بگوید؟ (پست ویژه)

بعد از آنکه این ۳۰ بار تنفس به شرحی که گفته شد انجام شد و آدرنالین به صورت کنترل شده در خون آزاد شد، نوبت به مرحله دوم می  رسد.

در مرحله دوم، یک نفس عمیق و آرام بکشید و همه هوا را از شش های خود خارج کنید. در حالی که شش های شما خالی است نفس خود را حبس کنید تا هوای جدید وارد نشود. سپس همین وضعیت را تا جایی که می توانید حفظ کنید. در این حالت به طور موقت، اکسیژنی به خون شما وارد نمی شود. بنابراین میزان CO2 خون افزایش پیدا می کند تا به کمک غدد مرتشحه آدرنالین بیاید. این حبس تنفس بدون هوا که نوعی خلاء هوایی در شش پدید می آورد باعث افزایش شدید متابولیسم سلولها می شود. مدت زمان این نوع حبس تنفس که با نفس نکشیدن همراه است حداقل ۲۰ ثانیه باشد و بعدها به چند دقیقه هم برسد.

در مرحله سوم، دم عمیقی بکشید و دیگر بر خلاف مرحله قبل، بازدم را انجام ندهید. حالا شش های شما پر از هوای تازه و اکسیژن دار است. همین حالت را تا ۲۰ ثانیه یا بیشتر حفظ کنید. با این کار دستگاه عصبی سمپاتیک فعال شده و موجب اکسید شدن CO2 و فسفر شده و باز هم آدرنالین بیشتری ترشح می شود.

خلاصه روش تنفس Wim Hof به این صورت می  شود:

۱)    ۳۰ بار تنفس برای بمباران اکسیژنی خون و Hyperventilation که به معنی تغییر الگوهای تنفس به نحوی که اکسیژن بیشتری به شش ها وارد شده و CO2 بیشتری هم نسبت به حالت عادی، شش ها را ترک کند و میزان آن در خون کاهش پیدا کند. (نتیجه کار می شود ترشح آدرنالین از غدد فوق کلیه)

۲)    حبس تنفس در حالتی که شش ها خالی است (تولید CO2 یا کربن دی اکسید سلولی)

۳)    حبس تنفس در حالتی که شش ها پر از هوا است (که موجب اکسید شدن CO2 توسط دستگاه عصبی سمپاتیک می شود)

در نتیجه شما موقتا تبدیل به یک سوپرانسان قدرتمند می شوید. کسانی که برای بارهای اول این تمرین را اجرا می کنند سطحی از هیجان را مشابه وقتی که بانجی جامپینگ انجام می دهند تجربه می کنند. به دلیلی اتفاقای که در طی تمرین در بدن شما رخ داده است ممکن است حالتی از سرخوشی و آرامش ذهنی و سطح انرژی بالا را نیز تجربه کنید.
این روش در تومو مدیتیشن یا Tummo meditation نیز استفاده می شود تا گرمای زیادی در بدن تولید شود و کندالینی نیز تحریک شده و انرژی آن در چاکراها جریان پیدا کند و برای مقاصد مختلفی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین بخوانید:   چرا امکان دیدن جن ها در خرابه ها و روستاها بیشتر است؟ (بررسی از دیدگاه اسلامی)

نظر آقای ویم هاف این است که اگر اکسیژن بیشتر در شش های خود وارد کرده و وارد جریان خون کنیم انسان های قدرتمندتری می شویم. آدرنالین آزاد شده در اثر این کار باعث افزایش هوشیاری، آگاهی، انرژی و افزایش دمای بدن می  شود. اگر کسی میزان ترشح آدرنالین را در بدن خود کنترل کند بنابراین می تواند بدن خود را برای کارهایی که می خواهد برنامه ریزی کند.

برخی از افراد ممکن است ایراد بگیرند که این سطح از آزادسازی آدرنالین برای بدن خطرناک نیست؟ اگر اکسیژن دهی خون به میزان خیلی بالا انجام شود و اسیدیته خون خیلی افزایش پیدا کند و میزان ترشح آدرنالین به طرز عجیبی بالا برود مسلما برای بدن سودمند نیست و ممکن است حالاتی چون سردرد شدید، گیجی و حتی تشنج پدید آید ولی روش آقای ویم هاف، کاملا کنترل شده است و آزادسازی آدرنالین در بدن به میزان مناسبی انجام می شود. سردرد و حالت گیجی که موقتا پدید می آید هم عادی است.

به هر حال اگر کسی به انواع بیماری های مربوطه که ممکن است انجام این روش باعث بروز مشکلات بیشتر شود مبتلا است در این صورت این تکنیک تنفسی را انجام ندهد و از سایر روش های تنفسی ملایم استفاده کنند. شاید هم لازم باشد که قبل از انجام این گونه تمرینات تنفسی با پزشک خود مشورت کنند.

مسئله دیگر اینکه آیا زندگی ما به قدری استرس آور نیست که حالا بخواهیم موقتا به قدری به بدن خود استرس دهیم که مغز اجدادی ما را شدیدا تحریک کرده و باعث آزاد سازی آدرنالین شود؟ به عقیده ویم هاف اصلا چنین نیست. او اعتقاد دارد که زندگی مدرن، بیش از حد ما را تنبل کرده است. بدن ما در طی فعالیت های روزانه خیلی تحریک نمی شود. ما برای مقابله با سرما و گرما از وسایل تعدیل کننده درجه هوا مثل کولر و بخاری استفاده می کنیم. سیستم عصبی ما به قدری ضعیف شده است که نمی توانیم آن را در برابر عوامل مختلف تست کنیم.

کافی است یکی از اطرافیان ما دچار سرماخوردگی شود. در این صورت همه ما بیمار می شویم. سیستم ایمنی بشر تا حد زیادی ضعیف شده است و یکی از دلایل آن دوری از چالش های محیطی مختلفی است. به همین دلیل است که آقای ویم هاف تمرین ماندن در سرمایی در حد یخچال های قطبی را انجام دهد. با این کار او قدرت های درونی خود را با اعماق وجودش ارتباط داده و ارتباطات فراموش شده بین ذهن و بدن را تقویت می کند به اندازه ای که تا به حال توانسته است ۲۶ دکورد جهانی را در این زمینه ها نصیب خود کند.

 

تنفس ویم هاف

 

نگاه جامعه علمی نسبت به روش تنفسی او چیست؟

او بارها مورد مطالعه دانشمندان مختلف قرار گرفته است. برای مثال در سال ۲۰۱۲محققان دانشگاه رادبود در مرکز کلینیکی خود در هلند، مقداری سم به میزان کنترل شده به خون او تزریق کردند تا واکنش سیستم ایمنی او در برابر این سم که تب و بیماری بود را مشاهده کنند. در کمال تعجب، ویم هاف نه تنها نشانه های خاصی از بیماری را نشان نداد بلکه سم از خون او پاک شده بود و همه اینها به خاطر روش تنفسی او بود که برای تحمل در سرما هم از آن استفاده می کرد.

همچنین بخوانید:   وسواس عملی و فکری و ارتباط آن با جن

چون به این آزمایش، توجه کافی نشد ویم هاف به لهستان رفت و به ۱۲ فرد عادی، آموزش های خود را انتقال داد و سپس آنها را به همان دانشگاه قبلی برد تا کارهای قبلی مثل ترزیق کنترل شده سم در بدن آنها هم صورت بگیرد. این آزمایش در سال ۲۰۱۴ انجام شد. نتیجه همان بود. افرادی منتخب توانستند خیلی سریع تر از افراد عادی، با سم تزریق شده مبارزه کنند. به خاطر نتیجه حاصل از این آزمایش، جامعه علمی توجه بیشتری به کارهای آقای ویم هاف کرد.

در سال ۲۰۱۱، اسکات کارنری که یک ژونالیست محقق بود به لهستان رفت تا بتواند مواردی از شارلاتان بازی های ویم هاف را کشف کند. ولی خود او وقتی تحت آموزش های ویم هاف قرار گرفت توانست بدون هیچ لباس خاصی از کوه کلیمانجارو بالا برود. او به قدری از نتیجه آموزش های ویم هاف شگفت زده شد که کتابی تحت عنوان What Doesn’t Kill Us را در مورد تجارب خود در کنار ویم هاف نوشت که خواندن آن به علاقه مندان توصیه می شود.

ورزشکاران مختلفی هم از روش تنفسی ویم هاف استفاده کرده اند و ادعا کرده اند که برای مثال، وقتی تکنیک او را اجرا کردند قدرت بدنی آنها به شدت افزایش پیدا کرده و تعداد شنا زدن به دو برابر رسیده است!

اگر می خواهید یک الگوی تمرینی برای اجرای تکنیک تنفسی ویم هاف داشته باشید می توانید بر اساس آموزش ویدیوی زیر جلو بروید. البته اپلیکیشن موبایلی هم توسط تیم او به نام Wim Hot Method ساخته شده است و از سایت گوگل پلی یا اپ استور قابل دانلود است و می توانید همراه اپلیکیشن، هم این تمرینات را تمرین کنید و هم پیشرفت روزانه خود را ثبت کنید. برنامه دیگری هم در کنار آن است که می توانید از آنها نیز استفاده کنید (مثل تمرینات ورزشی مربوط به روش او).

تمرین و تکرار روش تنفسی ویم هاف بسیار مهم است به همین جهت اپلیکیشن مربوطه به شما کمک می کند تا به صورت منظم، برنامه را دنبال کرده و نتایج خود را ثبت کنید.

 

 

 

 

مقالات مرتبط

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)
اشتراک
اطلاع از
guest

32 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
M.v
عضو
4 سال قبل

سلام
ممنون از مطلبتون.کلا تنفس عمیق و دمو بازدم کنترل شده بسیار سودمند است من هرچه از ثمرات فیزیکی و روحی آن بگویم باز کم است.برای درمان بیماریهای مختلف هم عالیست.من زمانی که دچار ناراحتی شدید اعصاب شده بودم تنفس عمیق و حبس دم به علاوه نوشیدن زیاد آب برایم معجزه بخش بود

maryam_b
مهمان
maryam_b
4 سال قبل

سلام و خسته نباشید خدمت ادمین محترم سرکار خانم ردای سیاه.
بسیار ممنونم بخاطر چنین مطلب آموزنده ای.
لطفا دوباره این چنین مطالبی را در سایت قرار دهید.
با آرزوی سلامتی ، شادی و خوشبختی و موفقیت روز افزون برای شما.
خداوند حامی شما باشد.🌹❣🌹

Alireza
عضو
4 سال قبل

این روش رو امتحان کردم
نتیجه جالبی داشت…

اصغر
مهمان
اصغر
4 سال قبل

روش خیلی خوبی بود. اول صبح برای اینکه خوابم بپره انجام دادم. تا چند ساعت شارژ بودم. نشد تو اداره هم انجام بدم چون اون وقت همکارام به خاطر صدای تنفس بهم نگاه می کردن.

دوست
مهمان
دوست
4 سال قبل
Reply to  اصغر

از حرف اخرتون خوشم درکتون بالا

maryam_b
مهمان
maryam_b
4 سال قبل

سوالی ک دارم اینه : با این روش تنفس سایشی آیا میتوان در حین یا بعد از انجام این روش جملات تاکیدی را تکرار کرد ویا تجسم انجام داد. با توجه به اینکه این نوع تنفس سایشی موجب بالا بردن ارتعاشات میشود و برای استفاده از قانون جذب ابتدا باید ارتعاشات بالایی داشت.
بنظر شما این تنفس سایشی ارتعاشات را در حد مطلوبی بالا میبرد و زمینه را برای داشتن جذب بهتر و رسیدن به اهداف معنوی و مادی را بالا میبرد؟؟؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  maryam_b

با سلام.
روش آقای ویم هاف با تنفس سایشی فرق دارد. تنفس سایشی از انتهای حلق انجام می شود ولی این نوع تنفس همان نفس کشیدن عادی است ولی عمیق و سریع. بله به افزایش سطح انرژی به شدت کمک می کند به همین دلیل در پست اشاره شده که برای بیداری کندالینی هم مفید است.
موفق باشید

maryam_b
مهمان
maryam_b
4 سال قبل

منظورم از تکرار جملات مثبت تاکیدی در حین تنفس …تکرار در ذهن هست ……یعنی در حین انجام این تنفس سایشی جملات تاکیدی برای رسیدن به خواسته خود را تکرار کنیم …آیا موثر خواهد بود؟؟؟
یا این روش را به تنهایی انجام دهیم و فقط برای بالا بردن قدرت انسان در برابر گرما و سرما و سم و بیماریها جوابگو هست؟؟؟
متشکرم .

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  maryam_b

با سلام.
این چند روزی که خود بنده این روش را انجام داده ام هم در تمرینات ورزشی که بلافاصله بعد از تنفس انجام می دهم پیشرفت کرده ام و هم مقاومت من به سرما بسیار بالاتر رفته است. آرامش ذهنی فوق العاده ای هم به همراه آورده است. این روش را برای موارد دیگر امتحان نکردم و واقعا اطلاعی ندارم.
این تکنیک تنفسی بدون هیچ تلقین و نجوانی ذهنی است و کاملا فیزیکی است.
موفق باشید

Lp
مهمان
Lp
4 سال قبل

با سلام دلیل علاقه ب اینکه انرژی مغناطیسی دستتون رو زیاد کنید رو درک میکنم ولی شخصا از بچگی این انرژی رو داشتم و متاسفانه الان اکثره گوشی هاو لپ تاپ هایی که میگیرم دست هنگ میکنن یا وقتی بهشون دست میزنم صفحشون سیاه میشه و اصلا در این مواقع خوب نیست
البته باید بگم در مواردی مثل ارام کردن درد بدنم نقش خوبی رو داره

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Lp

با سلام.
این حالت شما با وجود اینکه اثرات منفی دارد و باعث خرابی دستگاه های برقی می شود و بین کسانی که تمرینات تله کینزی هم می کنند رایج است ولی از طرفی می توانید از آن برای شفادهی خود و دیگران استفاده کنید. روش های پرانیک هیلینگ برای این کار عالی هستند.
موفق باشید

سجاد
مهمان
4 سال قبل

اره کتابی هم داریم ب اسم اسرار تنفس اونم شنیدم خوبه
فقط تو مرحله اول دهنمون بازده باید از دهن نفس بکشیم یا بینی؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  سجاد

با سلام.
آن طور که در فیلم دیدم از طریق دهان بوده است.
موفق باشید

Alireza
عضو
4 سال قبل

سلام
چه طور میشه انرژی مغناطیسی رو بین دو دست زیاد کرد چون من وقتی شروع به باز کردن چاکرای دست کردم انرژی بین دو دستم بیشتر بود اما الان کمتر شده میشه راهنمایی کنید

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Alireza

با سلام.
وقتی به تازگی بر روی یک چاکرا کار می شود، به خاطر وجود بلاک های انرژی فراوان و تقابل آنها با انرژی پرانای جدید، ممکن است ارتعاشات خیلی شدیدی حس شود. اگر پاکسازی ادامه پیدا کند شدت جریان انرژی کمتر حس می شود و مانند جریان روانی از انرژی احساس می گردد. بنابراین نگران کم شدن حالات فیزیکی انرژی نباشید.
موفق باشید

طهماسب
مهمان
طهماسب
4 سال قبل

سلام وقت بخیر،تشکر می کنم از زحمات شما وپست ارزشمند تان
میگم برا شروع تمرینات تنفس ویم هاف،چه کاری بکنیم؟؟
۱-من مبتدی هر روز چند دقیقه یا چند بار تنفس بکنم با این روش؟؟ چند دور این روشو در اوایل تمرین کنم؟؟
۲-قبل از تمرینات تنفس،مقدماتی هم لازمه مثل تغذیه یا نرمش جسمانی؟؟
۳-نتایج این تنفس بعد چند روز برا یک مبتدی مثل من اشکار میشه؟؟مثل مقاومت در برابر سرمای بیرونی:؟
۴-سایت اموزشی به زبان فارسی هم هست درین باره که مفصل به اموزش این تمرین کمکمون کنه؟؟

با تشکر از سایت زیبا وارزشمند شما عزیزان

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  طهماسب

با سلام. ویدیویی که در انتهای پست قرار داده شده زمان بندی مناسبی برای انجام این تمرین دارد. مثل انواع مراقبه های دیگر، کم کم زمان را بیشتر کنید. در مورد مقاومت به سرما، در داخل اپلیکیشنی که معرفی شده فیلمی را دیدم که گفته بود به همراه انجام این نوع تنفس، کم کم زیر دوش آب سرد بروید و هر بار کمی آب را سرد تر کنید. البته اگر کسی مشکل پزشکی دارد این کار را نکند. برای خودم انجام دو روزه این تمرینات هر بار به تعداد ۳ بار در روز باعث شد که سرمای زمستانی بیرون را… بیشتر »

خجسته
مهمان
خجسته
4 سال قبل

سلام، جالب بود!
برای من که بیماری کم خونی دارم واقعا خوب بود و حس بهتری گرفتم!

علی
مهمان
علی
4 سال قبل

سلام من تا حالا از این روش استفاده نکردم اما با استفاده از انرژی چاکرای سوم و نادی پینگالا به سرما خیلی مقاوم شدم ولی بعضی اوقات کنترل این انرژی برای مدت کوتاهی از دستم خارج میشه مثلا توی سرما گرمای خیلی زیادی هس می کنم یا توی گرمای اتاق سرمای شدید که البته کم پیش میاد و مطلبتون هم عالی بود حتما امتحانش میکنم راستی میتونه این تواناییم نشانه فعال بودن کندالینی باشه چون توی تمرین کندالینی هم گرمای زیادی هس می کنم؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  علی

با سلام.
بله در تمرینات کندالینی، ممکن است دمای بدن بسیار افزایش پیدا کند.
موفق باشید

امیر
مهمان
4 سال قبل

سلام.چندتا سوال داشتم.
این ویدیو زیر نویس فارسی ندارد یا اگه هس از کجا ببینم.این تنفس رو همراه متدیشین یا همینطوری عادی باید انجام داد.بعد اینکه موزیک های ویدیو چی هستن دقیقا.

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  امیر

با سلام. زیرنویس فارسی آن را اطلاع ندارم موجود باشد. به طور خلاصه هنگامی که عکس تصویر در حال باز و بسته شدن است و صدای تنفس می آید باید دم و بازدم عمیق و سریع از دهان انجام دهید. بعد که استوپ کرد باید حبس تنفس با شش خالی انجام دهید (یعنی هوایی در ریه ها نباشد). در مرحله بعد هم دم عمیقی کشیده و این بار حبس تنفس با ریه های پر از هوا را انجام می دهید. همین چرخه مدام تکرار می شود. بدون ویدیو هم می توان تمرین کرد. این شیوه تنفسی هم به صورت جداگانه… بیشتر »

امیر
مهمان
4 سال قبل

سلام روش ماورایی یا تمرینی یا هر چی هس که بتونیم تا اخر عمر هیچ وقت نخوابیم چون هستن کسایی که نمیخوابن البته اونا در تصادفات اینگونه شدن….خاستم ببینم روشی هس که بشه این کار رو انجام داد یا ن…

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  امیر

با سلام.
حتی بزرگترین یوگی ها و مراقبه گران جهان هم حداقل دو سه ساعت در روز می خوابند و با مراقبه شارژ می شوند. افرادی که اصلا نمی خوابند مبتلا به نوعی عارضه هستند و به طور کلی هر کس که نتواند خواب مناسب داشته باشد مشکلات روحی، روانی و جسمی شدیدی را پیدا خواهد کرد.
موفق باشید

مونا
مهمان
مونا
4 سال قبل

با سلام
خیلی خوشم اومد. ولی خوب یاد نگرفتم. تنفس عمیق چیست؟ و اینکه در مرحله دوم و سوم بعد از ۳۰ بار دم و بازدم را باید با دهان انجام دهم یا بینی؟
ممنون

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  مونا

با سلام.
ممنون از توجه شما.
تنفس عمیق یعنی دم عمیق تا حدی که شش های شما پر از هوا شود. در مورد مرحله دوم و سوم که حبس تنفس است مهم نیست از راه بینی باشد یا دهان بلکه مهم خالی نگه داشتن شش ها از هوا در مرحله دوم برای چندین ثانیه (تا هر چه قدر که توان دارید) و حبس تنفس با شش های پر از هوا در مرحله سوم (در حد توان) است.
موفق باشید

hosseini67
عضو
4 سال قبل

با سلام
ایا این تنفس جهت تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابله با کرونا مفید هست ؟
شما چه روشهایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیشنهاد می دهید ؟
با تشکر

Asra
مهمان
Asra
4 سال قبل

سلام من این تنفسو انجام دادم بعد از سه بار دستام و سرم شدیدا سوزن سوزن شدن و دستمم یه حالتی مثل منقبض شدن داشت تا ۵ ۶ دقیقه بعدش هم همینطوری بود. خواستم بگم با این روش حافظه تقویت میشه؟! و اگه اینو انجام بدم میتونم چندین ساعت بدون خستگی درس بخونم؟؟

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  Asra

سلام
اگر این حالت ها بعد از سه بار اتفاق بیفتد کمی زود است. زیاد به ریه های خود فشار نیاورید. انقباض و سردرد و ارتعاش و گیجی در جریان این تمرین عادی است بنابراین حتما در جایی که وسایل خطرناک ندارد تمرین کنید.
این تنفس بر روی قدرت فیزیکی تاثیر زیادی می گذارد ولی نمی دانم آیا تاثیر ذهنی هم می گذارد یا نه چون آدرنالین خیلی به این چیزها نباید مربوط باشد.

Parsa
مهمان
Parsa
3 سال قبل

سلام این تنفس قدرت بدنی رو دائم بالا میبره یا فقط واسه چند دقیقه؟

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  Parsa

سلام
اگر برای تقویت سیستم ایمنی باشد تا چند روز ولی اگر برای انجام یک حرکت ورزشی سخت باشد تا چند دقیقه.

رفتن به نوار ابزار