قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

چاکرای اول یا چاکرای ریشه | باز کردن چاکرای اول

تجارب ماورایی
قطع عمدی تجارب ماورایی | از دست دادن عمدی قدرت ماورایی
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷
انرژی پرانا
آیا حس انرژی شدید، نشان دهنده جریان انرژی بیشتر است؟
مرداد ۱۳, ۱۳۹۷

چاکرای اول یا چاکرای ریشه | باز کردن چاکرای اول

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

چاکرای اول یا چاکرای ریشه | باز کردن چاکرای اول

اولین مورد از هفت چاکرا های بدن، چاکرای ریشه یا root chakra نام دارد. عنصر این چاکرا زمین است و از همین رو به عنوان واسطه بدن و زمین است. این چاکرا دارای کمترین ارتعاش بوده و نسبت به چاکراهای دیگر به ارتعاش جهان مادی نزدیک است و نیازهای مادی ما هم به این مرکز انرژی اولیه ارتباط پیدا می کنند.

 

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

 

محل دقیق چاکرای ریشه در بین معقد و ناحیه تناسلی و انتهای ستون فقرات به سمت پایین و کمی به داخل است. سه مهره اول ستون فقرات را به خود اختصاص می دهد و بر اندامهای مجاور اثر می گذارد.

 

چاکرای ریشه

 

وظیفه این چاکرا تامین نیازهای اولیه و چاره اندیشی برای آنها (مانند غذا، خواب و مکان)، هویت فیزیکی، فراهم سازی اصول اولیه حیات و واسطه گری انرژی بین ما و زمین است.

چاکرای ریشه همانطور که از نامش پیداست ریشه و بنیاد ما را در زمین حفظ می کند و امنیت و تامین نیازهای اولیه ما را بر عهده دارد. به وسیله آن خود را در جهان استقرار داده و مسیر رشد بعدی خود را ادامه می دهیم. اگر این چاکرا نامتعادل باشد ممکن است احساس ناامنی، حرص و طمع، مشکلات مربوط به غذا خوردن، نگرانی بیش از حد برای امور مادی و عدم پیوند با زمین مادر را پیدا کنیم. فردی که در چاکرای اول دچار مشکل باشد در تمام امور فیزیکی اش از جمله کار و تامین معاش نیز درگیر است و هر موقعیتی از زندگی را به همراه ریسک و خطر و از دست دادن امنیت خود می بیند. بنابراین چاکرای اول کم کار یعنی زندگی با ترس از مادیات. از طرفی اگر این چاکرا بیش از حد فعال باشد ترس تبدیل به طمع می شود و این طمع خودش را به صورت حرص زدن در به دست آوردن غذا و ثروت نشان می دهد.

همچنین بخوانید:   معرفی اجمالی انواع فال در جهان

مشکلات در چاکرای اول می تواند بر جسم فیزیکی هم اثر بگذارد و باعث بروز خستگی زودرس، پشت درد و مشکلات مربوط به اضافه وزن یا کمبود وزن شود.

 

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

 

سایر مشکلات مربوط به بسته بودن چاکرای اول:

– شما در اعتماد کردن به دیگران مشکل دارید به حدی که به این نتیجه می رسید تنها فردی که قابل اعتماد است خودتان هستید.

-شما برای رسیدن به ثروت کافی کار نمی کنید بلکه ترس از بی خانمان شدن و نداشتن امنیت است که شما را به سمت کار بیش از حد وامیدارد. اگر فردی از خانواده شما پول زیادی خرج کند خیلی ناراحت و نگران می شوید.

– نگران هستید که کنترل خود را از دهید.

– نسبت به تهدیدات بیرونی بیش از حد حساس هستید.

– نسبت به دیگران و طبیعت احساس جدایی دارید.

– اضافه وزن شما معمولا در قسمت پایینی بدن مثلا در اطراف رانها مشاهده می شود و مشکلات مربوط به پا مثل ورم، عفونت و عدم گردش مناسب خون هم ممکن است مشاهده شود.

راه های باز کردن چاکرای اول یا چاکرای ریشه

– می توانید اتصال خود را با زمین از طریق رفتن به طبیعت بیشتر کنید و با پای برهنه در چنین محیطهای غنی از انرژی قدم بزنید. البته باید از هر قدم خود آگاه شوید و به احساساتی که در شما پدید می آید توجه کنید.

 

چاکرای اول یا چاکرای ریشه

 

– بایستید و بدن را شل کنید. نفس عمیق بکشید و با بازدمی که انجام می دهید احساس کنید ارتباط شما با زمین بیشتر شده است.

همچنین بخوانید:   مقالات ماورا - هماهنگ کردن ارتعاشات (نوشته محمد.و)

– از آنجا که رنگ این چاکرا قرمز است بنابراین از لباسهایی که رنگ قرمز دارند بیشتر استفاده کنید و تصور کنید که در حال جذب انرژی آنها هستید. از ورود رنگ قرمز ذهنی به این چاکرا هم می توانید استفاده کنید.

– رقصیدن غیر کنترل شده می تواند چاکرای اول را بیشتر باز کند. البته به شرطی که حرکات خود را کنترل نکنید و اجازه دهید بدنتان خودش هر طور که مایل است حرکت کند.

– گوش کردن به موسیقی های صدای طبیعت مثل تندر، باد، رودخانه و ….

– گفتن مانترای LAM

– بررسی ترسهای خودتان در مورد پول، خانواده، امنیت و …

 


مقالات دیگر در این زمینه:

 

مقالات مرتبط

همچنین بخوانید:   چاکرای سوم یا چاکرای شبکه خورشیدی | باز کردن چاکرای سوم
نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...
اشتراک
اطلاع از
guest

103 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
Toofan
مهمان
Toofan
6 سال قبل

حدودا چقدر زمان میبره تا فعال شه به طور میانگین ؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Toofan

برای بعضی ها یک روز برای بعضی دیگر ممکن است چند ماه

حسین
مهمان
حسین
5 سال قبل
Reply to  Toofan

سلام و وقت بخیر
به محض اینکه احساس کردیم چاکراه اول باز شد باید بریم سراغ چاکراه دوم؟

Shahram
مهمان
Shahram
6 سال قبل

سلام.بعد از مدتی تمرین از کجا متوجه شویم فلان چاکرا باز شده است؟
بعنی نشانه های که مطمئن بشیم فلان چاکرا فعال شده است ،چیست؟
به عنوان مثال چاکرای ریشه را در نظر بگیریم.

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Shahram

با سلام. احساس ارتعاش و مورمور شدگی اگر در محل آن چاکرا پیدا شد یعنی چاکرای بعد کالبد اتری فعال شده. اگر هم از لحاظ روحی روانی در جنبه های مربوط به آن چاکرا پیشرفت کردید یعنی در کالبدهای دیگر شما هم آن چاکرا فعال شده.

صاعقه
مهمان
صاعقه
5 سال قبل

قبل از باز کردن چاکرا ها باید چه مقدماتی رو آماده کنیم؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  صاعقه

با سلام. مقدمات خاصی نمی خواهد. برای دریافت دوره آموزشی رایگان آن به پست آموزش باز کردن چاکراها مراجعه نمایید.

میکاییل
مهمان
میکاییل
5 سال قبل

سلام برا خانم باردار باز کردن چاکرا مانعی نداره؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  میکاییل

با سلام. فکر نمی کنم مگر اینکه دچار برون ریزی عاطفی شوند و شرایط روحی مادر بر جنین تاثیر بگذارد.

Sajjad
مهمان
Sajjad
5 سال قبل

سلام من خواهرم مدیتیشن میکنه با همون فابل عای که تو سایت داشتین (چند فایل صوتی با دو پی دی اف)دو هفته مدیتیشن کرده و انرژی زو میتونه به خوبی حس بکنه راحت میتونه گرمای هر چاکرا رو حس بکنه ولی توی چاکرای یک مشکل دارع و مشکل اینه که نمیتونه رنگ اونو تصور بکنه ولی گزماشو حس میکنه (چاکراهای دیگه زو هم میتونه تصور کنه رنگشونو هم میتونه گرماشونو حس بکنه) علت اینکه نمیتونه رنگ فقط چاکرای یک رو تصور کنه چیع؟! مشکل بعدی اینع که وقتی مدیتیشین میکنه و روی چاکرای یک تمرین میکنه پاهاش لرزش های کوچیک… بیشتر »

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Sajjad

با سلام. برای رفع مشکل تصور یک رنگ، همان رنگ را از اینترنت پیدا کند و یا یک کاغذ به همان رنگ در جلویش بگذارد و سعی کند آن را تصور کند. البته می تواند روش هایی جز تصور رنگ را هم کار کند.
در مورد لرزش پاها هم عرض شود که چاکرای اول به پاها هم مربوط است. بهتر است ابتدا چاکراهای فرعی پاها را پاکسازی کند و سپس به سراغ چاکرای اول برود.

میکاییل
مهمان
میکاییل
5 سال قبل

سلام من نمیخوام همه ی چاکراهامو بازکنم تا چاکراپنجم میخوام بازکنم دراینصورت هم موجودات غیرارگانیک میبینم!؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  میکاییل

با سلام. احتمالا خیر ولی ممکن است جریان انرژی در چاکراهای پایین به قدری زیاد شود که خود به خود به چاکراهای بالاتر هم برسد. نگران نباشید. دیدن موجودات غیرارگانیک حتی با وجود کار کردن زیاد بر چشم سوم هم به این راحتی ها نیست.

میکاییل
مهمان
میکاییل
5 سال قبل

یعنی ممکنه بااینکه چشم سوممون باز باشه ولی چیزی نبینیم چون من آدم ترسوییم ب همین خاطره ک نمیخوام چش سوممو باز کنم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  میکاییل

بله باز شدن چشم سوم درجات دارد. پست خطرات چشم سوم را حتما مطالعه نمایید.

میکاییل
مهمان
میکاییل
5 سال قبل

آخه من آدم ترسو و تخیلی هستم بخاطر همین از بازشدنش میترسم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  میکاییل

با شناخت و مطالعه بیشتر ترس هم برطرف خواهد شد.

faty
مهمان
5 سال قبل

سلام با تشکر از استاد بزرگوار ردای سیا ،حتما تمریناتشو انجام میدم چون من تست انجام دادم چاکرای ریشم بسته بود . کاشکی راجب تمرین LAMبیشتر توضیح می دادین

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  faty

با سلام. بنده، علی خانی پاسخگوی نظرات هستم و ردای سیاه ادمین اصلی هستند ولی زیاد در سایت حضور ندارند. تمرین LAM همان گفتن مانترا یا صوت است. یعنی در حالی که به چاکرای مربوطه توجه دارید لام را به صورت کشیده با صدای بلند بگویید تا ارتعاش آن باعث هماهنگی ارتعاش چاکرا شود.

faty
مهمان
5 سال قبل

مرسی از پاسخگویتون

faty
مهمان
5 سال قبل

مرسی از پاسخگویتون

برنا
مهمان
برنا
5 سال قبل

با عرض سلام و تشکر عذر میخوام دو سوال دارم که با شماره خدمتتون عرض می کنم ١-فایلهای صوتی و جزوه پاکسازی چاکراها آیا توسط خودتان تهیه شده یا خیر ؟ چون در کانال مربوط به یک موسسه هم دقیقا آنها را مشاهده کردم که آن موسسه به نام خودش منتشر نموده بود؟ ٢-تلفظ مانترای Lam آیا با کشیدن و تمرکز بر صدای «م » است یا با کشیدن صدای «آ » انجام میشود ؟ نمیتونم موقع شنیدن این را تشخیص دهم .کلا برای هفت مانترا هنگام شنیدن حس میکنم فقط روی صدای آ تاکید میشود .آیا هنگام تلفظ مانترا… بیشتر »

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  برنا

با سلام.
۱- بله و با صدای ادمین اصلی سایت (ردای سیاه) تهیه شده و به رایگان در اختیار بقیه قرار داده شده است. اگر منبعی آن را به افراد دیگر می فروشد لطفا گزارش آن را به ما بدهید.
۲- نحوه گفتن مانترا در فایل صوتی مربوط به پاکسازی چاکرای اول در اواسط فایل موجود است. بهتر است حرف آ و م کشیده گفته شود. موفق باشید

faty
مهمان
5 سال قبل

باسلام ببخشید آقای علی خوانی این مانترای LAMتو یک سایتی گفته بودن که فقط تو ذهنمون این مانترارو زم زمه کنیم من امروز صبح تو فضای سبز وجای باز این تمرین انجام دادم هیچ حسی بم دست نداد اما شما که بم گفتین با صدای بلند وکشیده مانترا رو بگم من همین کارو کردم به فرکانس طبعیت گوش دادم بعد حس گرما وگزگز شدن تو پاهام ویه خورده دستام حس کردم آیا واقعا چاکرای ریشم دارن تحریک میشن یا مغزم اینجوری بم تلغین میده؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  faty

با سلام. اصوات اگر با صدای بلند گفته شوند ارتعاش واقعی را در هوا و ذرات ایجاد می کنند و به همین خاطر موثر هستند. وقتی حساسیت کالبد انرژی شما بالا رفت آن وقت همان اثر را در حالتی که مانترا را زمزمه می کنید هم مشاهده می کنید.

حسین
مهمان
حسین
5 سال قبل

سلام وقت بخیر تشکر میکنم از سایت خوبتون واز کلیه کسانی که جهت بالابردن اگاهی انسانها تلاش میکنند من دلرم روی چاکراه اولم کار میکنم چقدر باید زمان بزارم
متشکرم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  حسین

با سلام. بستگی دارد به میزان استعداد و زمان تمرین شما. ممکن است در عرض چند دقیقه یا چند هفته فعال شود. اگر ارتعاش را در آن نقطه حس کردید یعنی فعال شده است.

Abolfazl
مهمان
Abolfazl
5 سال قبل

سلام من وقتی مدیتیشن کار می کنم رو چاکرای ششم اونجا گرم می شه و بعد مثلا بعضی وقتا از جلو چشمام مثل دود و کم رنگ تر از ان جلوی چشمم رد میه بعد از ۲یا۱ ثانیه دوام نمیاره ناپدید می شه. چقدرش باز شده

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Abolfazl

با سلام. اگر در محیط تاریک هم این حالت دیده می شود یعنی چشم سوم در سطح کالبد اختری هم در حال باز شدن است.

Abolfazl
مهمان
Abolfazl
5 سال قبل

ممنون

ناشناس
مهمان
ناشناس
5 سال قبل

سلام.اقا من هیچ رنگی رو نمیتونم تسور کنم. باید چیکارـکنم تا بتونمـ رنگ ها رو تسور کنمنـم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  ناشناس

با سلام. دوره آموزشی مخصوص به نام آموزش تصویرسازی ذهنی در سایت موجود است که البته کاربران ویژه به آن دسترسی دارند.

Nassim
مهمان
Nassim
5 سال قبل

سلم من تقریبا یکی دو هفتع ای میشع ک مراقبع و مدیتیشن انجام میدم با هر بار مراقبه بدنم خیلی گرم میشع و ی چیزی ب شدت منو تکون میدع بضی وختا هم ی حس عجیبی پیدا میکنم مثلا حس میکنم بدنم از سر تا کمر ب سمت چپ میرع و از کمر ب پایین سمت راست انگار ک بدنم ب دو قسمت جدا میشع یا بضی وختام سرم خیلی سنگینی یا سبکی میکنع گردنم کج میشع ولی ذهنم خیلی اروم میگیرع.ی بارم ی حس سوزش درست وسط ابروهام حس کردم ب شکل ی نقطع بزرگ و از روز ب… بیشتر »

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Nassim

با سلام. اینها نشانه حرکت انرژی و انبساط کالبد اولیه است و حتی ممکن است گاهی حس کنید دور خود می چرخید.

Nassim
مهمان
Nassim
5 سال قبل

خب من موقع مراقبه حس میکنم انرژی خیلی قوی دارم اما حتی تله کینزی رو هم نمیتونم انجام بدم:| اگ حس چرخیدنو تکان خوردن نشانه گرفتن انرژیه خب چرا نمیتونم تله کینزی رو انجام بدم؟:(
قدرت ذهن خوبیم دارم و فقط یک شب تونستم تله کینزی کنعم اونم فقط با ذهنم بدون دست اما دیگ نتونستم الان هر کاری میکنم نمیشع.
برای باز کردن چاکرای ریشه هم هر کاری میکنم نمیتونم فعالش کنم فقط چشم سومم رو تصور میکنم ینی هنگام مراقبه چشم بالا میرع و فقط وسط ابروهامو میبینع این کار تمرکز روی چاکرای اولمو بهم میزنه چیکار کنم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Nassim

با سلام. برای تله کینزی به انرژی روانی بسیاری نیاز است و افراد بسیار کمی هستند که بتوانند واقعا آن را انجام دهند. معمولا این کار توسط مغناطیس حیوانی صورت می گیرد. به خاطر محل چاکرای ریشه، تصور کردن آن سخت است ولی به هر حال سعی کنید تصور کنید نوری قرمز وارد محلی حدودا انتهای ستون فقرات و ناحیه بین مقعد و آلت تناسلی می شود و محل را پاکسازی می کند.

saeede
مهمان
5 سال قبل

باسلام و تشکر از مطالب عالیتون. سوالی دارم اینکه من چند روزه دارم از فایل های شما برای باز کردن چاکرای ریشه ام استفاده میکنم و توی این چند روز به شدت و بدون دلیل صدام گرفته هیچ بیماری یا سرماخوردگی و اینا هم ندارم میخواستم ببینم میتونه مرتبط باشه؟؟؟ چیکار باید بکنم؟؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  saeede

با سلام.
هیچ ارتباطی بین این دو وجود ندارد.
موفق باشید

Nassim
مهمان
Nassim
5 سال قبل

ممنون از پاسخگوییتون.ببخشید ک من زیاد سوال میکنم…انرژی روانی و مغناطیس حیوانی چجوریع:|
و اینک اگ چاکرای ریشع باز بشع چطور بفهمم

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Nassim

با سلام. روی کلمه مغناطیس حیوانی کلیک کنید تا پست مربوطه باز شود.
وقتی چاکرایی باز شود اولین نشانه اش احساس گرما یا ارتعاش و مورمورشدگی و یا حس ضربان است.

امیر
مهمان
امیر
5 سال قبل

عالی هستید
واقعا تبریک میگم و تشکر میکنم از زحمات شما

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  امیر

ممنون از توجه شما

نایت کینگ
مهمان
نایت کینگ
5 سال قبل

با سلام و درود به همه,
مانترای LAM چیست؟
به چه معناست؟
چگونه تلفظ می شود؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین

با سلام. معنی آن را نمی دانم. این کلمه در صورتی که به شکل کشیده و بلند ادا شود می تواند ارتعاشاتی را تولید کند که هم ارتعاش چاکرای اول شود و آن را فعال تر کند. نحوه تلفظ آن در دوره رایگان آموزش باز کردن چاکراها در قسمت فایل صوتی وجود دارد. به هر حال سعی کنید نفس عمیقی بکشید و با بازدم این مانترا را به صورت کشیده بگویید. موفق باشید.

حسین
مهمان
حسین
5 سال قبل

با سلام خدمت شما ببخشید برای باز شدن چاکراه باید از چاکرای ریشه شروع کرد یا اینکه باید بر روی همه چاکراها کار بشه ممنون

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  حسین

با سلام. ابتدا از چاکرای اول و وقتی همگی به ترتیب فعال شدند می توانید روی همه آنها کار کنید. موفق باشید.

حسیت
مهمان
حسیت
5 سال قبل

ممنونم از پاسخ شما امیدوارم همیشه موفق باشید

rezak
مهمان
rezak
5 سال قبل

سلام
من روز اول که روی چاکرای اولم کار کردم ، بعد از چند دقیقه یک حس گرما و همون ارتعاش رو حس کردم . حتی دو سه روز بعد که روی چاکرای اولم تمرکز کردم دوباره همون حس رو بهم داد . ولی الان هیچی حس نمیکنم .هیچ حسی ندارم حتی با اینکه چاکرای دومم باز کردم ولی از اون هم چیزی حس نمی کنم . مشکل از کجاست ؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  rezak

با سلام.
معمولا با فعال تر شدن یک چاکرا بر عکس چیزی که فکر می کنیم ارتعاشات آن کمتر و ملایم تر می شود و شدت اولیه را ندارد. ولی اگر هیچ حسی ندارید یعنی تمرینات قبلی کافی نبوده و لازم است بیشتر تمرین کنید.
موفق باشید

Amirhossin
مهمان
Amirhossin
5 سال قبل

خیلی عالیه من اولیل حس میکردم درونم به نور هست که با خوندن این مطالب تونستم نوری که درونم هست رو بیشتر وشکوفاکنم

مهدیییی
مهمان
مهدیییی
5 سال قبل

آیا دلیل خاصی دارد که بعد از تمرین کف پایم زوق زوق می کند ؟
دلیل این که دیدگاه قبلی من پاک شد را می توانم بدانم ؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  مهدیییی

با سلام.
پاها به چاکرای اول مربوط هستند و احساس ارتعاش و نبض به خاطر جریان انرژی در آن و پاکسازی است.
کامنتها حذف نمی شوند ولی نمی توانیم به همه آنها پاسخ دهیم چون هم زیاد هستند و هم تکراری. باید فرد جداگانه ای برای پاسخگویی به نظرات کاربران انتخاب شود هر چند هیچ سایتی وظیفه ای در این زمینه ندارد.
موفق باشید

علی
مهمان
علی
5 سال قبل

سلام وخسته نباشید بنده یک چند مدتی هستش که دارم روی این مباحث تحقیقو مطالعه میکنم و من به یک چیز رسیدم شما هم نظزتونو بگین که ایا درست هست این نتیجه گیریم یا خیر بنظرم کسانی که میخوان این راه رو شروع بکنن بهتره یک نگاه بکنن به دینشون چقد واجبات و مستحبات رو انجام میدن بنظزم باید سعی کرد واجبات تماما و با خلوص در جهت رضای خدا انجام داد و عاذت های نیکو در خود ایجاد کرد چو رسیدن به هرچیزی فقط در اذن خداست و با ریاضت کشیدن نمیشه برای اینکه بتونیم خوب باشیم بنظزم من… بیشتر »

آبنوس
مهمان
آبنوس
4 سال قبل

سلام استاد.من چندروز پیش به حالت دراز کش مدیتیشن انجام دادم ودر ذهنم انرژی و نور قرمز رو به چاکرای ریشه می فرستادم. بعد از چنددقیقه مختصر تحریک انرژی رو در ناحیه پایین ستون فقرات احساس کردم. بعدش چون به شدت خوابم میومد به حالت خواب و بیداری رفتم و در حالت خواب و بیداری حس کردم جریانی از گرما یا انرژی که دقیقا ماهیتش رو نمی دونم کل ستون فقراتم رو در برگرفت و اینجور احساس کردم که از پایین شروع شد و به سمت بالا رفت و تا زیر گردن ادامه پیداکرد. بعد خوابم برد و وقتی بیدار… بیشتر »

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  آبنوس

با سلام.
در حالت خلسه و خواب، میزان جریان انرژی در بدن بسیار بسیار روان تر و راحت تر است به همین دلیل این اتفاق برای شما افتاده و کلا توصیه می شود تمرینات انرژیکی در حالا خلسه باشد تا اثردهی بیشتری دهد.
موفق باشید

Javad7
عضو
4 سال قبل

سلام استاد . من مدتی روی چاکرای اول کار میکنم و ارتعاشات رو حس میکنم .تو تصویر اولی که قرار دادین (عکسی که فرد ایستاده)مکان چاکرای اول در قسمت بالاتر از بین مقعد و دستگاه تناسلی هستش یعنی انگار معلق هستش در هوا!
من نگرانم مبادا اشتباه دارم تمرین میکنم چون جایی که من روش تمرکز میکنم بین مقعد و دستگاه تناسلی و لی پوست اون قسمت رو فرض میکنم نه اینکه بالاتر هستش تو تصویر حتی کمی بالاتر از باسن هستش در تصویر !!!!!
الا تمرین من درسته؟

admin
ادمین
4 سال قبل
Reply to  Javad7

درود
محل دقیق هر چاکرا ممکنه تو هر سیستم انرژیکی فرق داشته باشه پس یک تصویر رو مرجع ندونید. محل چاکرای اول همون بین مقعد و دستگاه تناسلی هست و یه نقطه کوچیک نیست که فقط به اون جا تمرکز کنید بلکه به اندازه یه کف دسته پس محل زیادی از اون ناحیه رو می تونید تصور کنید.

Nikoo
مهمان
4 سال قبل

سلام.من ١٣ سالم هست و به شدت به دنبال فعالسازي چاكرا هام هستم.پاكسازي چاكرا ها به چه صورته ؟.لطفا توضيح دهيد.

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Nikoo

با سلام.
بهتر است در این سن به این موارد فکر نکنید چون بیش از حد انسان را به خود جذب می کند و ممکن است به درس و تحصیلات شما آسیب بزند.
موفق باشید

mobina
مهمان
mobina
4 سال قبل

سلام من الان دوروزه دارم تمرین بازشدن چاکرای اول رو انجام میدم امروز وقتی شروع کردم تو ۱دقیقه اول کف پام شروع به سوزن سوزن شد شدتش خیلی زیاد بود بعدش گرمای زیادی رو احساس کردم و شروع کردم به عرق کردن و بعدش اینکه شب اول وسطای تمرین بودم خودم ثابت نشسته بودم ولی احساس کردم دارم به سمت راست میچرخم نمیدونم چجوری توضیح بودم ثابت نشسته بودم ولی انگار از درون داشتم به سمت راست میچرخیدم علائمی که بالا براتون گفتم از علائم اینکه چاکرای یکم بازه؟ باید چیکار کنم؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  mobina

با سلام.
پاها در ارتباط مستقیم با چاکرای ریشه یا اول هستند. احتمالا برون ریزی شدیدی داشته اید چون تازه کار کرده اید. پس از مدتی این علائم کمتر می شوند و ارتعاش به صورت جریان گرمای ملایم باید حس شود (به توضیحات این پست مراجعه شود)
احساس جدا بودن نسبی از کالبد فیزیکی و حس قرار داشتن در وضعیتی متفاوت با حالت بدن فیزیکی و چرخش حول محور خود به دلیل انبساط کالبد اتری است و این ممکن است به خاطر جریان انرژی بالا و افزایش تمرکز فکر شما باشد.
موفق باشید

محمد
مهمان
محمد
4 سال قبل

سلام من دوروزه که دارن تمرین هارو انجام میدم اما هیچی حس نمی کنم. چرا اینجوریه؟؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  محمد

با سلام.
احتمالا گرفتگی های انرژی در آن چاکرا بیشتر است و لازم است بیشتر تمرین کنید و به دقت روی آن کار کنید.
موفق باشید

Rz
مهمان
4 سال قبل

سلام استاد من بعد انجام تمرینات وفایل صوتی دچار گز گز شدن و خواب رفتن پا میشم و درونم یه حس عجییب استرس ترس احساس بد میکنم و یهو احساس خوب بهم دست میده و یبار بد چاکرام فعال شده؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Rz

با سلام.
ممکن است علائم برون ریزی باشد.
موفق باشید

Rz
مهمان
4 سال قبل

با سلام و درود این علائم برون ریزی چند روز هست که بامن همراهه آیا دلالتی بر فعال شدن چاکراه اول داره؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Rz

با سلام.
برون ریزی می تواند فقط در زمان کار با چاکرا و یا تا مدت کوتاهی بعد از آن ادامه پیدا کند. اگر خیلی ادامه دار بود مشکل از جای دیگر است. برای کاهش برون ریزی چاکراها از آموزش های پرانیک هیلینگ استفاده کنید.
موفق باشید

Reza
مهمان
4 سال قبل

با سلام و درود استاد من امروز رو صندلی نشستم و پاهامو زیر فرش گذاشتم و طبق جزوه عمل کردم و حس خارش و مورمور شدن در چاکراه اول حس کردم فعال شد؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Reza

با سلام.
بله
موفق باشید

Armita
مهمان
Armita
4 سال قبل

این جزوه و فایل کجای سایت

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Armita

با سلام
لطفا به این پست مراجعه شود
موفق باشید

Hana
مهمان
4 سال قبل

سلام آقای خانی
من از کجا بدونم کدوم چاکرا روی قد من تاثیر میزاره ,,,,من تا حالا سعی نکردم چاکراهامو باز کنم ,,ولی میخوام اینکارو بکنم ,۲۴ سالمه و دوست دارم قدم بلند تر بشه ,,,, لطفا بگید کدوم چاکرا روی قد تاثیر میزاره ,و چرا؟
ممنون از شما و سایت خوبتون 🌹

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Hana

با سلام.
اطلاعی در این مورد ندارم. تا آنجا که می دانم قد تحت تاثیر ژنتیک و هورمون ها در سال های رشد است و چاکراها نقش زیادی در آن ندارند.
موفق باشید

Rz
عضو
4 سال قبل

با سلام سوال اول هنگام گوش دادن به فایل صوتی نور مربوط به هرچاکراه را از کدام قسمت بدن وارد چاکراه بکنیم؟ سوال دوم هنگام تمرکز به محل چاکراه اول تا پنجم بر روی محل چاکراه در ستون فقرات تمرکز کنیم یا بین ستون فقرات تا روبرو ستون فقرات؟و سوال آخر این نور را از کجا خارج کنیم؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Rz

با سلام.
می توانید تصور کنید که نور همراه با جریان تنفس وارد بدن شما می شود (پرانای هوا). همه چاکراها به جز اولی و هفتمی دارای جفت هستند ولی در این آموزش فعلا روی چاکراهای جلویی کار کنید و بعدا سراغ ستون فقرات بروید. عکس محل چاکراها در داخل جزوه است.
موفق باشید

Rz
عضو
4 سال قبل

نگفتید از کجا خارج کنم؟از زمین؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Rz

با سلام.
انرژی وقتی وارد یک چاکرا شد به چاکرای بعدی وارد می شود. اگر هنوز به تاج نرسیده اید آن را از پاها خارج کنید.
موفق باشید

Rz
عضو
4 سال قبل

و یه سوال دیگه که منو درگیر کرده از چه زاویه ای حین تمرکز به چاکراه نگاه کنیم؟ از داخل ؟از بیرون ؟ از چه زاویه ای دقیقا

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Rz

با سلام.
خود را از زاویه درونی تصور کنید.
موفق باشید

sigako
عضو
4 سال قبل

سلام میشه از طریق نور هر چاکراه اونو باز کرد؟ منظورم اینه که مثلا چاکرای اول قرمز هست شب حین خواب یا مواقع اسراحت چراغ قرمز داخل اتاق روشن کنیم!! بنظرتون تاثیری داره؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  sigako

با سلام.
این هم یک روش است ولی چندان موثر نیست.
موفق باشید

ایلیا
مهمان
4 سال قبل

سللم
نوشتید که وقتی چاکرا از تعادل خارج شده باشه ، یکسری تفکرات و احساساتی در انسان پدید میاد
سؤالم اینه که عدم تعادل چاکرا باعث بوجود اومدن اون تفکرات و احساسات میشه یا بوجود اومدن اون تفکرات در ذهن هم میتونه عامل انسداد و عدم تعادل چاکرا باشه ؟ (کدوم علته و کدوم معلول)
سؤال دوم این که ، اگه تفکرات هم میتونه عامل و علت انسداد باشه ، اگه یک چاکرایی متعادل نبود ، از کجا میشه فهمید عاملش تفکراته یا انسداد چاکرا ، تا بفهمیم باید روی کدومش کار کنیم ؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  ایلیا

با سلام.
هر دوی آنها به صورت علت و معلول وار مسبب هم هستند و مثل یک زنجیره هستند. مثلا اگر کسی افکار منفی داشته باشد افسرده می شود و اگر کسی افسردگی داشته باشد میزان افکار منفی او بیشتر می شود. به همین خاطر علاوه بر درمان خود افسردگی توسط دارو و مشاوره باید روش های مثبت اندیشی هم یاد گرفته شود. در مورد چاکراها هم همین طور. روی هر دو بحث اصلاح فکری و احساسی و همچنین پاکسازی انرژی باید کار شود.
موفق باشید

Javad7
عضو
4 سال قبل

سلام. وظایف هایی رو برای چاکرای اول نوشتین ولی چرا این ویژگی ها پدیدار نمیشود؟ ولی درعوض در بعضی از چاکرا ها مثل چشم سوم بعد از مدتی تمرین علاعم شهود و خواب و دیدن نورو….سریع پدیدار میشود ! به شخصه یک ماه روی چاکرای اول کار کردم ارتشاعات جوری بود که انگار میخواست یه بمب منفجر بشه اونجا! در حدود ۴یا ۵ روز بعد از روز اول شروع تمرین ارتعاشات رو حس کردم…ولی دلیل استمرار این بود که چرا وظایفی که این چاکرا داره در من پدیدار نمیشه مثل همین هایی ک نوشتین؟.به همین دلیل من کلا دیگه بیخیال… بیشتر »

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Javad7

با سلام.
چاکراهای پایینی معمولا وظایف ماورایی خاصی ندارند. در مورد چاکرای یک فقط باید احساس امنیت و پیگیری امور مادی ایجاد شود.
موفق باشید

علیرضا
مهمان
علیرضا
4 سال قبل

ببخشیدمیتونم مثلا برای مدیتیشن هر سری موسیقی های مختلف انجام دهم بعد سوال بعدیم اینه که برای مدیتیشن همه ی چاکراها باید فقط از موسیقی طبیعت استفاده کنیم یا نه میتوانیم از موسیقی های ۹۰۰و خورده ای هرتز هم استفاده کنیم میتوانید بگید کدام تاثیر بیشتری دارد

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  علیرضا

سلام
این موسیقی ها فقط مکمل هستند. بهتر است باز کردن چاکراها توسط انتقال آگاهی به آنها باشد تا انرژی وارد آنها شود. همچنین می توانید دوره رایگان باز کردن چاکراها را از این پست دانلود کنید.

اراد
مهمان
اراد
4 سال قبل

سلام خسته نباشيد من در چاكراي اولم حس گرما احساس ميكنم اين يعني چاكراي من باز هست؟

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  اراد

سلام
بله ممکن است

yasaman
مهمان
yasaman
4 سال قبل

سلام
من وقتایی ک مدیتیشن انجام میدم برای باز شدن چاکرای ریشه توی کمرم احساس میکنم ک چیزی دارع تکون میخوره و حرکاتش مثل تپیدن قلب هست.ایا نشانه برای متعادل شدن چاکرا هست؟؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  yasaman

با سلام
بله. بهتر است بیش از حد روی این چاکرا وقت نگذارید و سراغ بعدی ها هم بروید تا اگر انرژی چاکرای اول بیش از حد شد، مسیری برای خارج شدن داشته باشد.
موفق باشید

Kimiya
مهمان
Kimiya
4 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
میتوانید به من بگویید که علائم چاکراها مانند چاکرای ریشه چیست؟

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  Kimiya

با سلام
منظور شما علائم فعال شدن آن است؟
به بخش انتهایی این پست مراجعه شود.
موفق باشید

محمد
مهمان
محمد
4 سال قبل

ببخشید مانترا LAM این یکی از خدا های بوداییه؟

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  محمد

سلام
فکر کنم از حروف الفبای سانسکریت باشد.

امیرحسین
مهمان
امیرحسین
4 سال قبل

سلام من یه مدتی پیش سعی بر بازکردن چشم سوم خودم کردم که جواب هم داد زمانی که باز شد احساس کردم انرژی زیادی درحال وارد شدن بر بدن من هست یه مدتی حالم خوب بود نگران نبودم منطقی بودم اما بعد یه مدتی دوباره خود به خودچشم سومم غیر فعال شد و همه این حس هارو ازدست دادم مشگل کجاست چرا غیرفعال شده

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین

سلام
باید به تمرینات خود به صورت روزانه ادامه دهید. باز شدن چاکرا برای یک بار، تضمینی برای ادامه باز بودن آن نیست.

پارسا
مهمان
پارسا
4 سال قبل

تمام چاکراهای بدن در طی چند روز به همراه چشم سوم ممکنه باز بشه؟

سینا تقی نژاد (مسئول روابط عمومی)
ادمین
Reply to  پارسا

سلام
بستگی دارد به خود شما و استعداد و میزان پشتکار. در مورد کالبد اتری شاید باز شدن چاکراها سریع باشد ولی برای کالبدهای دیگر زمان و تکنیک های دیگری می خواهد.

Javad7
عضو
3 سال قبل

این مطلب درسته ک میگن هر کسی اگر بیش از ۱۰۰۰۰۰۰۰۰(صد ملیون بار) دامنه مانترای مولادهارا رو بخونه میتونه به تمام سیدی های چاکرای مولاد هارا برسه ؟

admin
ادمین
3 سال قبل
Reply to  Javad7

درود
در مورد تکرار این عدد از مانترا اطلاع ندارم ولی مانتراهای دیگه ای هستن که به همین عدد ممکنه تکرار بشن و اثراتی مثل پاک شدن بیشتر کارما ها رو داشته باشن. به طور کلی توصیه می شه بیشتر مانتراها رو ۱۰۸ بار تکرار کرد که هماهنگ با انرژی کائنات هست.

AMIRHO
مهمان
AMIRHO
5 ماه قبل

با سلام بر دوستان و ادمین محترم من طبق بررسی خودم و با استفاده از روش هایی که نسبتا معتبره تو این علم چاکرای ۱ من مقداری ضعیف و ۲ من نسبتا زیاد ضعیف است و چاکرای ۷ ام اختلال داشت که الان احساس میکنم چاکرای ۷ ام نسبتا خوب شده موقع مدیتیشن و مانترا چاکرای ۱ یه حس گرمای خفیف و تنشی که دو سه بار برای چندثانیه داشتم آیا می‌تواند نشانه ی این باشد که چاکرای یک ام بهبود یافته و فعال شده؟

admin
ادمین
5 ماه قبل
Reply to  AMIRHO

درود
بله و تا وقتی چاکراهای پایینی بهبود پیدا نکردن اصلا سراغ بالایی ها نرید.

رفتن به نوار ابزار