قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
پیش بینی آینده، توهم در خواب آلودگی، دیدن چیزهای عجیب، آینده بینی
پیش بینی آینده نزدیک در هنگام خواب آلودگی
بهمن ۱۹, ۱۴۰۲
پنج نوع مغز، پنج نوع شخصیت
بهمن ۱۹, ۱۴۰۲

عشق به خود توسط تمرین آینه

عشق به خود توسط تمرین آینه

اگر فکر نگاه کردن به خود در آینه برای مدت طولانی کمی ناخوشایند به نظر می رسد، تنها نیستید – اما ممکن است به همین دلیل باشد که به آن نیاز دارید.

کار با آینه تمرینی است که برای پرورش خود-مهربانی طراحی شده است و فقط به کمی از وقت شما، یک آینه و چند جمله تاکیدی مثبت نیاز دارد. در اینجا نحوه انجام آن و نکاتی برای شروع کار را میاموزید.

کار با آینه چیست؟ کار با آینه شامل نگاه کردن به خود در آینه در حالی که جملات تأکیدی مثبت مانند “خودم را دوست دارم” و “قوی هستم” را بیان می کنید است. در حالی که می توانید کار با آینه را برای مدت طولانی تمرین کنید، همچنین می توانید هر زمان که خود را در آینه دیدید، حتی برای یک لحظه، این کار را انجام دهید.

این فرآیند چگونه کار می کند؟ هدف از کار با آینه کمک به افراد برای غلبه بر منتقد درونی، یادگیری دوست داشتن خود و در واقع، شروع به باور جملات تأکیدی مثبتی است که در آینه به خود می گویند.

“این تمرین عمدی گذراندن وقت جلوی آینه، برای رهایی و شکستن منفی گرایی و قضاوت خودی که به راحتی از شرطی شدن به وجود می آید، است.”

اگر کنجکاو هستید که تحقیقات چه می گویند، یک مطالعه در سال ۲۰۱۷ در مورد کار با آینه نشان داد که این امر یک افزودنی موثر به تمرینات خود-مهربانی است. نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند: “این کار سیستم عاطفی آرام بخش مرتبط با فعالیت سیستم عصبی پاراسمپاتیک را افزایش می دهد.”

فواید کار با آینه:

۱. تقویت ارتباط با خود:

از آنجایی که کار با آینه به شما کمک می کند تا شرایطی را که ناامنی ها و ترس ها را ایجاد می کند پشت سر بگذارید، می توانید به طور عمیق تری با خود واقعی خود ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید:   ماندالا، از مراقبه تا تشخیص اختلالات روانی

۲. تقویت عزت نفس:

بودن جلوی آینه می تواند به خصوص برای کسانی که عزت نفس پایینی دارند، چالش برانگیز باشد. اما همانطور که یاد می گیرید جملات تأکیدی مثبت را جلوی آینه بیان کنید، به احتمال زیاد به تدریج شروع به باور آنها خواهید کرد.

۳. غلبه بر ناامنی ها:

همانطور که به کار با آینه ادامه می دهید، مقابله ای که جلوی آینه اتفاق می افتد در نهایت می تواند به شما کمک کند گفتگوی درونی منفی را متوقف کنید.

۴. التیام کودک درون:

اگر به کار با کودک درون کنجکاو هستید، کار با آینه تمرین بسیار خوبی است و موجب غلبه بر ناامنی ها و تعمیق ارتباط با خود و کودک درون می شود.

۵. تبدیل شدن به فردی مطمئن به خود:

و در نهایت، کار با آینه می تواند به شما در افزایش اعتماد به نفس و اطمینان کمک کند. به جای اینکه برای حمایت عاطفی، ستایش، عشق و حتی تعریف و تمجید به بیرون از خود نگاه کنید، می توانید همه اینها را به خود بدهید.

راهنمای گام به گام کار با آینه

هیچ روش درست یا غلطی برای انجام کار با آینه وجود ندارد، اما در اینجا یک برنامه ساده سه هفته‌ای که دسیمون آن را بسیار قدرتمند یافته است را توضیح می‌دهیم:

هفته اول:

• سه بار در هفته به مدت پنج دقیقه به صورت خود در آینه نگاه کنید. در پس زمینه موسیقی آرامش بخشی پخش کنید. با تمرکز بر تنفس خود به زمان حال برگردید و این جمله را تکرار کنید: “خودم را دوست دارم؛ خودم را می‌پذیرم؛ در امنیت هستم.”

همچنین بخوانید:   سایکوپاتی | آیا افراد سایکوپات عموما قاتل زنجیره ای هستند؟

هفته دوم:

• این تمرین را به مدت ۱۰ دقیقه، پنج بار در روز به مدت یک هفته انجام دهید.

هفته سوم:

• هر روز به مدت پنج دقیقه برهنه جلوی یک آینه تمام قد بایستید و مانترای خود را تکرار کنید.

• به تمرین پایبند باشید و هر روز آن را انجام دهید. وقتی متوجه شدید منفی‌بافی می‌کنید، به مهربانی بازگردید.

نکاتی برای شروع:

تأکیدات شخصی را انتخاب کنید: تأکیداتی که در هنگام انجام کار با آینه انتخاب می‌کنید، اهمیت زیادی دارند. بنابراین، بهتر است مواردی را انتخاب کنید که برای شما خاص و با معنا باشند. در صورت نیاز به الهام، می‌توانید از این تأکیدات مثبت دیگر استفاده کنید:

• به خودم ایمان دارم.

• من فرد فوق العاده‌ای هستم.

• اعتماد به نفس و عزت نفس بالایی دارم.

• ارزش خودم را می‌دانم.

• عاشق کسی هستم که هستم.

• من قوی هستم.

• توانایی غلبه بر هر چیزی را دارم.

• هیچ چالشی برای من خیلی بزرگ نیست.

• زندگی من سرشار و رضایت‌بخش است.

• متعهد به رشد شخصی خود هستم.

با زمان‌های کوتاه شروع کنید و به تدریج زمان را افزایش دهید: هنگام شروع کار، احساس نکنید که محدودیت زمانی خاصی شما را می‌ترساند. اگر حتی پنج دقیقه در ابتدا برایتان زیاد به نظر می‌رسد، اشکالی ندارد! همانطور که دسیمون اشاره می‌کند، کار با آینه در ابتدا می‌تواند کمی عجیب باشد، بنابراین به آرامی شروع کنید و با خودتان مهربان باشید.

او می‌گوید: “برای یک دقیقه تایمر تنظیم کنید و از آنجا شروع کنید – و سپس کمی بیشتر. همچنین به یاد داشته باشید که ارزش ذاتی ما بسیار بیشتر از چیزی است که در بازتاب واقعی می‌بینیم، و به همین دلیل است که به تماشای چشمان خود ادامه می‌دهیم. تا به بخشی از خودمان برسیم که به طور ذاتی ارزشمند، دوست‌داشتنی و پر از پتانسیل است.”

همچنین بخوانید:   اشتباهاتی که باعث می شوند عادات جدید شکل نگیرند

 

 

مقالات مرتبط

طوفان
طوفان
نویسنده سایت
اشتراک
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
Inline Feedbacks
View all comments
رفتن به نوار ابزار