قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب
مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب
ژانویه 9, 2019
شکست یا موفقیت می تواند ارثی باشد
نتیجه تحقیقی علمی: شکست یا موفقیت می تواند ارثی باشد
ژانویه 12, 2019

کنار آمدن با انرژی ترس

مقابله با ترس

مقابله با ترس

کنار آمدن با انرژی ترس

ترس شدیدترین شکل فکر با قطبیت منفی است. بار انرژی منفی آن هم از طریق بروز عواطف منفی مشخص می شود. این نوع انرژی منفی می تواند قدرت های فکری و روانی شما را کاهش داده و آگاهی شما را در حالت قربانی بودن قرار دهد.

این حالت منفی ذهنی میتواند شما را از درک توانایی های درونی و احساس عشق باز دارد. اصولا در جایی که ترس وجود دارد عشق نیست و برعکس. بنابراین دشمن شماره یک عشق، نفرت نیست بلکه ترس است. ترس همچنین در گرفتن تصمیمات صحیح از جانب شما ممانعت کرده و زندگی شما را به کابوس تبدیل می کند و مانع از دستیابی شما به سطوح بالاتر آگاهی می شود.

انرژی عاطفی ترس می تواند بر نحوه کارکرد مغز و غدد مترشحه نیز اثرگذار باشد و سبب آزادسازی هورمونها و ترکیبات شیمیایی در بدن شود که باعث افزایش ضربان قلب، انقباض عضلات، تغییر ریتم تنفس و … گردد.

البته ترس برای بقای انسان و مقابله با خطرات لازم بوده و سبب بهبود زندگی انسان می شود به شرطی که به اندازه و به موقع باشد. ولی اگر ترس از مقدار طبیعی خود خارج شود در این صورت موجب می گردد که نتوانیم خود و دیگران را به راحتی درک کرده و دچار عواقب ثانویه همچون گوشه گیری، استرس، خشم، بی خوابی، سردرد و اعتیاد و … شویم.

 

ترس

 

راه هایی برای مقابله با ترس:

۱- رو به رو شدن با ترسها

انسانها معمولا تمایل دارند که از ترس های خود فرار کنند و یا آن را در خود سرکوب کنند و حتی به آن فکر هم نکنند. این فرار از ترس نه تنها کمکی به شما نمی کند بلکه ممکن است در وضعیت وخیم تری خودش را مجددا نمایان کند.

برای جلوگیری از شدت گرفتن ترس هایتان ابتدا لازم است که به وجود آنها اعتراف کنید. با شناخت ترسها و اینکه چه چیزی باعث برانگیختگی آنها می شود شما یک قدم به کنترل آنها نزدیک تر می شوید.

متاسفانه برخی افراد به نحو وسواس گونه ای تصور می کنند که اگر به ترسهای خود حتی یک لحظه فکر کنند همان اتفاق در زندگی شان رخ می دهد که این طور نیست و نوعی وسواس به شمار می رود.

۲- تصویرسازی چیزی که باعث ترس شما می شود

بعد از آنکه ترس های خود را شناختید واکنش مناسب خود به آنها را توسط قدرت تصویرسازی ذهنی تجسم کنید. برای مثال اگر از شنا کردن می ترسید تصور کنید که لب یک استخر هستید و کم کم در آن شنا می کنید. هر شب چند دقیقه به این تصویر ذهنی فکر کنید.

یا مثلا اگر از گربه ها می ترسید تصور کنید در کنار یک گربه نشسته اید. وقتی با این تصویر ذهنی کنار آمدید یک پله جلوتر بروید و فکر کنید مشغول بازی کردن با آن گربه هستید. وقتی احساس آمادگی کردید می توانید همین کارها را با یک گربه واقعی اهلی انجام دهید.

۳- فراموشی گذشته

معمولا اتفاقات ناخوشایند گذشته باعث می شوند که ما نسبت به یک سری وقایا واکنش منفی نشان دهیم. زیرا در ذهن خود تصور می کنیم که ممکن است این بار هم همان اتفاق بد گذشته برایمان تکرار شود. بنابراین سعی کنید این ایده که با تکرار یک کار همان بلایای قبلی سرتان می آید را کنار بگذارید. برای مثال اگر در یک رابطه عشقی شکست خورده اید دلیل ندارد که بعدی ها را هم شکست بخورید و نیازی ندارد از ازدواج بترسید.

یکی از راه های فراموشی اتفاقات گذشته و کنار آمدن با آنها این است که بفهمید چه چیزی باعث شده بود که در آن کار ناموفق شوید و چه درس هایی می توانید بگیرید تا آن حالت مجددا اتفاق نیافتد.

۴- افزایش شجاعت و اعتماد به نفس

هر چند که گفتن این جمله از عمل کردن آن سخت تر است ولی منظور ما از افزایش شهامت این نیست که به بیرون بروید و یک اژدها را از پای در بیاورید. بلکه باید شهامت و اعتماد به نفس لازم برای شناخت توانایی های خود به منظور به انجام رساندن امورات مختلف را پیدا کنید.

محققان دریافته اند که اگر در لحظات استرس زا به چیزهای مثبت فکر کنید بخش شهامت مغز شما تحریک می شود و اثرات عواطف منفی را کاهش می دهد.

۵- مسئولیت پذیری

وقتی خودتان را مسئول انجام کاری بدانید در این صورت افکار مزاحم کمتری به سراغ شما آمده و کمتر موجب تضعیف قوای درونی شما می شوند. ر زندگی باید یک سری بایدها و خط قرمزها را تعیین کرد تا حتی اگر تحت تاثیر هیجانات منفی و ترس هم قرار گرفتید تعهد به انجام مسئولیت موجب تشویق شما به انجام کارهای مورد نظرتان شود. هر چه قدر آن کار را بیشتر انجام دهید اعتماد به نفس شما هم بالاتر رفته و تکرار دوباره آن برایتان راحت تر می شود.

۶- شیرجه رفتن به سمت منبع ترس

برخی ترسها به دلیل ناشناخته بودن آنها است. برای مثال اگر از تاریکی می ترسید راهی ندارید جز اینکه در آن قدم بگذارید و هر روز لحظات بیشتری را در آن طاقت بیاورید. آن وقت متوجه خواهید شد که در تاریکی خطری نیست. در مورد ترس از تاریکی می توانید هر روز کم کم میزان روشنایی را کم کنید تا ذهن شما به کاهش نور عادت کند و بلاخره روزی به تاریکی مطلق واکنش بهتری نشان دهد.

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...
اشتراک
اطلاع از
3 Comments
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
Haana
مهمان
Haana
4 سال قبل

مطلب مفيدي بود سپاس از شما♥️

محمد
مهمان
محمد
2 سال قبل

مدتی هست که برونفکنی در سطح زمان واقعی انجام میدم اغلب صدا های ناگهانی و اونم در شب ساعت های ۲ تا صبح من رو به شدت میترسونن به طوری که تپش قلب میگیرم و هول میشم بیشتر مثل این هست که توی یک محیط خلوط تمرکز روی یک چیز باشه و یهو یکی با ماسک بپره جلوت ارنوشا جان امکان داره چیپی چیزی وجود داشته باشه در کالبد های لطیف بنده و چگونه باید بفهمم که وجود داره یا نه ممنون میشم کمک کنید

علی خانی (مشاور سایت)
ادمین
Reply to  محمد

با سلام.
این حالات در خلسه و برون فکنی طبیعی است. کم کم به آنها عادت می کنید. خطرناک نیستند ولی برای کاهش آنها حتما قبل از خواب، هاله دفاعی ایجاد کنید و از خودبرتر بخواهید که این تجارب را سانسور کرده و تجارب بهتری به شما نشان دهد.
موفق باشید

رفتن به نوار ابزار