قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
داستان ماورایی
داستان ماورایی باغ پدربزرگ – قسمت یازدهم – (تصمیم بزرگ) – نوشته محمد
آذر ۱, ۱۳۹۷
سیخ شدن مو
آیا موسیقی باعث سیخ شدن موهای بدنتان می شود؟ پس مغز خاصی دارید…
آذر ۱, ۱۳۹۷

علائمی که نشان می دهد شما باهوش هستید

باهوش

علائمی که نشان می دهد شما باهوش هستید

علائمی که نشان می دهد شما باهوش هستید

افراد کودن معمولا سعی در بزرگنمایی هوش کم خود دارند ولی افراد باهوش واقعی معمولا خودشان را بسیار دست کم می گیرند. اگر حس می کنید فردی نه چندان باهوش هستید همین نشان دهنده هوش بالای شماست چون حداقل به خوبی به محدودیت های خود پی برده اید.

 

باهوش

 

اگر چند مورد از نشانه های زیر را دارید بنابراین باهوش تر از چیزی که فکر می کنید هستید:

۱- اگر فرزند اول خانواده هستید

کسانی که فرزند اول خانواده هستند معمولا نه به خاطر عوامل ژنتیکی بلکه به دلیل روابط بین فرزند و والدین و چالش های جدید برای آنها است باهوش ترند.

تحقیقی که توسط ارتش نوروژ بر روی ۲۵۰۰ نفر از مردان ۱۸ تا ۱۹ ساله انجام شد نشان داد که IQ فرزندان اول به طور میانگین حدودا ۱۰۳ است و فرزندان دوم خانواده ۱۰۰ و سومی ۹۹ است. بنابراین فرزندان اول عموما دارای IQ یا ضریب هوشی بیشتری در خانواده خود هستند.

۲- اگر شما لاغر هستید

در تحقیقی که در سال ۲۰۰۶ روی ۲۲۰۰ نفر از افراد بالغ انجام گشت مشخص شد که هر چه قدر اندازه دور کمر فرد بیشتر باشد توانایی های شناختی او کمتر است. تحقیقی دیگر که در همان سال انجام شد نشان داد که هر چه قدر کودکان ۱۱ ساله در توانایی های کلامی و غیرکلامی ضعیف عمل کنند به احتمال اینکه در سنین حدودا ۴۰ سالگی به چاقی مفرط دچار شوند زیاد است. افرادی که دارای ضریب هوشی خوب هستند معمولا در رشته های عالی قبول می شوند و درآمد خوبی دارند و به راحتی می توانند سلامت خود را بر اساس عقل و تنظیم خوراک و تامین صحیح معاش حفظ کنند.

همچنین بخوانید:   تصویرسازی رسیدن به موفقیت می تواند باعث شکست شما شود

۳- شما از شیر مادر تغذیه کرده اید

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۷ صورت گرفته نشان داد که افرادی که از شیر مادر خود در نوزادی تغذیه کرده اند باهوش تر هستند. در بریتانیا ۳۰۰۰ کودک دارای ژن FADS2 مورد بررسی قرار گرفتند و آنهایی که از شیر مادر تغذیه کرده بودند حدودا ۷ نمره IQ بیشتری داشتند.

۴- شما دارای گربه هستید

تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۴ بر روی ۶۰۰ دانشجو صورت گرفت نشان داد آنهایی که دارای حیوان خانگی گربه هستند از مهارت های شناختی و هوش بالاتری برخوردار هستند.

۵- شما دست چپ هستید

افرادی که چپ دست هستند (به ویژه مردان) دارای هوش به خصوصی در مورد انجام کارهای فی البداهه هستند و در طبقه بندی کلمات به گروه های دیگر نیز مهارت بالایی دارند.

۶- شما قد بلند هستید

تحقیقاتی که در سال ۲۰۰۸ صورت گرفت نشان داد که افراد قد بلند از سنین مدرسه دارای توانایی های شناختی و هوش بالاتری هستند.

۷- شما خواندن را خیلی زود یاد گرفتید

در سال ۲۰۱۲ در بریتانیا روی ۲۰۰۰ دوقلوی همسان تحقیق کردند و نتیجه این شد که آنهایی که مهارت خواندن را زودتر یاد گرفته اند نمرات بالاتری در بخش توانایی های شناختی به دست آورده اند.

۸- شما اغلب نگران هستید

طبق تحقیقات دکتر ادوارد سلبی، افرادی که مدام در مورد اتفاقات روزمره نگرانی و استرس را تجربه می کنند در مهارت های غیر کلامی نمرات بیشتری را کسب می کنند و افراد بی خیال تر در مهارت های کلامی بهتر عمل می کنند.

همچنین بخوانید:   اثر منفی انجام چند کار با هم بر تمرکز فکر

۹- شما شوخ هستید

در مطالعه ای که بر روی ۴۰۰ دانشجوی روانشناسی صورت گرفت مشخص شد کسانی که دانشجوهای باهوش تر، شوخ تر هستند.

۱۰- شما شلخته هستید

در تحقیقی که توسط دانشگاه مینه سوتا صورت گرفت، افراد وقتی در محیط های به هم ریخته مشغول انجام تحقیق و کار می شوند خلاقیت بهتری دارند ولی میزان این خلاقیت در محیط های تمیز و مرتب کاهش پیدا می کند. بنابراین افراد باهوش معمولا اتاق به هم ریخته ای دارند و این به افزایش خلاقیت آنها کمک می کند.

۱۱- شما دیرتر تجربه جنسی داشته اید

تحقیقات دانشگاه کارولینای شمالی بر روی ۱۲۰۰۰ دانش آموز نشان داده است که افراد با IQ بالا معمولا دیرتر از افراد کم هوش تر وارد وابطه جنسی می شوند و تا مدت ها باکره می مانند. آنها نه تنها نیروی جنسی کمتری دارند بلکه حتی از هم آغوشی و گرفتن رمانتیک دستها بی زار هستند و این زمینه ژنتیکی دارد. آنها حتی ممکن است مشکلات زیادی در پیدا کردن شریک عشقی و جنسی پیدا کنند.

بنابراین اگر در مدرسه و دانشگاه دوستانی سراغ دارید که به راحتی با دیگران وارد رابطه جنسی می شوند و به این کارشان افتخار هم می کنند شاید فقط کم هوش تر از بقیه هستند…

۱۲- شما تنهایی را بیشتر دوست دارید

شاد شدن در اثر ایجاد ارتباط اجتماعی در بین افراد کم هوش و باهوش به طور یکسان دیده نمی شود. افراد باهوش معمولا بیشتر علاقه دارند تنها باشند و مشغول تفکرات شخصی خود باشند و شادی زیادی را از ایجاد روابط اجتماعی دریافت نمی کنند و حتی آن را خسته کننده می دانند.

همچنین بخوانید:   تقویت حافظه به روش تصویرسازی ذهنی و تداعی

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...
اشتراک
اطلاع از
guest

2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین
Inline Feedbacks
View all comments
دختر دریا
مهمان
دختر دریا
5 سال قبل

سلام؛ خسته نباشین.
چقدر جالــب ، انرژی مثبت خوبی بود، من فقط دو مورد رو نداشتم 🙂

محمد
مهمان
محمد
4 سال قبل

سلام من ۱۴ سالمه و فقط یک و سه و چهار و پنج رو ندارم

رفتن به نوار ابزار