قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

چشم سوم
ديدن از طريق چشم سوم در ۲۰ ثانيه | باز کردن چشم سوم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
آموزش رویابینی
روش ساعت زنگ دار برای تکنيک بازگشت به رويا | آموزش رویابینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

روش ورود مستقيم به رویای شفاف یا خواب روشن برای بسياری از رويابين ها چالش انگيزه که می خوام ۴ تا از مهمترين چالش ها و موانعش رو بگم.

۱- ترس.
خيلی ها ممکنه از داستان های ترسناک بختک و شنيدن صدا و ديدن اشباح موقع فلج عضلات ترسيده باشند و ديگه به خودشون جرات امتحان مستقيم اين روش رو ندند. اگرچه گاهی فلج عضلات می تونه به خاطر ترس شما ترسناک بشه ولی اگه خونسرد باشيد معمولا چيز وحشتناکی نمی بينيد. دانش به اين لحظات بحرانی کمک می کنه. اگه شما بدونيد که تو اون لحظه ذهن و بدن شما داره چه شرايطی رو پشت سر می ذاره و يه چيز عادی داره رخ می ده اون وقت همه چی عوض خواهد شد.
تعدادی از توهم های فلج عضلات عبارت اند از:
ديدن نور و الگوهای تصويری
شنيدن صداهای تصادفی
احساس معلق بودن و شناوری
احساس ارتعاش
ديدن صحنه هایی از رويا که رفته رفته واضح تر می شه

تو هر مرحله از اونا شما قدرت کامل رو برای توقفش داريد. پس خودتون رو نترسونيد.

۲- خوابيدن به پشت
تصور می شه که خوابيدن به پشت بهترين حالت رويابيني و خواب روشن هست که شايد بر می گرده به کتاب مونرو. اگه کسی به اين وضعيت خوابيدن عادت نداشته باشه ادامه مراحل روش ورود مستقيم سخت می شه. پس به سمتی بخوابيد که راحت ترين. فقط فراموش نکنيد که عضلات چانه و صورت حتما بايد کامل ريلکس بشند. نحوه تنفس تون هم شبيه وقتی باشه که می خوابيد. پس وقتی خواب بوديد از قبل صدای تنفس خودتون رو ضبط کنيد بعد همون رو موقع تمرين تقليد کنيد. موقع خواب تنفس ما يک کم عميق تر حالت بيداری هست.

۳- به خواب رفتن دير يا زودهنگام
کليد ورود مستقيم به رويا و خواب روشن خواب بودن کامل بدن و بيداری کامل ذهن هست. پيدا کردن بالانس بين اين دو يکی از سخت ترين مراحل ورود مستقيم به روياست.
اگه موقع تمرين زود خوابتون می بره سعی کنيد بعد از بيدار شدن برای انجام روش رويابينی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقيقه بيدار بمونيد بعد روش مستقيم ورود به رويا رو تمرين کنيد. اگه خوابيدن دوباره براتون سخته اون وقت حتی برق ها رو هم روشن نکنيد و بعد از چند دقيقه کوتاه بيداری رويابينی رو تمرين کنيد.

۴- عدم توانایی در مشارکت با توهم های زمان فلج عضلات
موقع نزديک شدن به رويا ممکنه توهم های مختلفی مثل شنيدن صدای يا ديدن تصاوير کوتاه و لمس حس های فيزيکی محدود و گذرا داشته باشيد. سوال يک ميليون دلاری اين که چه طوری با اونها مشارکت کنيم؟
مشارکت شما بايد هم به صورت غير فعالانه و مشاهده آميز باشه و هم با کمی دستکاری همراه باشه. يعنی اينکه نه روی اونها تمرکز کنيد و نه کاملا بی خيالانه باهاشون برخورد کنيد. مثلا اگه کسی حضور وجودی غير از خودش رو تو اتاق حس کرد نبايد بترسه يا بهش فکر کنه بلکه می تونه بهش بگه سلام. اونم با يه حالت بی تفاوت نسبی و با کمترين دخالت و در عين حال مشارکت آميز.

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

10
دیدگاه بگذارید

avatar
2 Comment threads
6 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 نظر دهندگان
صاعقه Samira علی خانی (تیم مدیریت) نظردهندگان اخیر
  اشتراک  
جدیدترین قدیمی ترین
اطلاع از
Samira
عضو
Samira

سلام استاد من معمولا برای خوابیدن مشکل دارم و میتونم بگم تقریبا هرشب قرص خواب میخورم و رویا هم یا خیلی کم میبینم اونم رویاهایی که یادم نمیمونه یا نصف نیمه و نامفهوم هستش ولی بعضی وقتها که دارو خواب مصرف نمیکنم مثل دیشب و امروز ظهر رویاهای فوق العاده رنگی و واضح میبینم و با وجوداینکه میدونم خواب هستم و دارم رویا میبینم روی تمامی کارهایی که تو خواب میبینم کنترل کامل دارم تمامی وقایعی که خواب میبینم رو کنترل میکنم و این کنترل حتی روی حرفها و صحبتهایی که به ذهنم میاد و در رویا به زبون میارم‌… بیشتر »

علی خانی (مسئول روابط عمومی)
ادمین

با سلام. مصرف داروهای خواب آور به خاطر افزایش مدت خواب عمیق باعث کاهش خواب REM و رویا دیدن میشود. بنابراین طبیعی است اگر با مصرف آنها خواب کمتر و با آگاهی کمتر ببینید. آگاه شدن در رویاها می تواند دلایل زیادی داشته باشد مثل فعالیت بالای چشم سوم و داشتن آگاهی طولانی مدت در طی روز. هر چه قدر میزان حواسپرتی در طول روز بالا باشد به همان میزان هم آگاهی در خواب کمتر است. پس اگر سبک زندگی آگاهانه دارید آگاه شدن در خواب هم طبیعی است و نمی توان کاری کرد. رویابینی مداوم هم ضرری ندارد به… بیشتر »

Samira
عضو
Samira

استاد اینکه من خودمو میبینم که توی اطاق دارم راه میرم بخصوص زمانهایی که وارد مرحله رویابینی شفاف میشم توجیح داره ؟؟؟ من واقعا خودمو میبینم حتی وقتی خوابم و یک لحظه برای جابه جا شدن چشمم رو باز میکنم خودمو میبینم که توی اطاق یا دارم راه میرم یا یک گوشه اطاق نشستم و دارم کاری انجام میدم یا جلوی آینه وایسادم در حالیکه وقتی از خواب بیدار میشم همش گیج هستم با خودم میگم منکه خواب بودم سرجام خوابیده بودم پس اون کی بود شبیه من بود داشت باسه خودش تو اطاق میچرخید یا وایساده بود تو آشپزخانه… بیشتر »

علی خانی (مسئول روابط عمومی)
ادمین

با سلام. در مورد دیدن موجودی شبیه خودتان به این لینک مراجعه نمایید. در مورد اختلال خواب و حرکت کردن در خواب حتما دارویتان را کامل مصرف کنید.
عالم رویا و حتی عالم اختری هیچ چیز خطرناکی ندارد و نیازی نیست بترسید. حتی به استقبال ترسهایتان بروید و با موجودات مربوطه گفتگو کنید شاید بعدی از وجود خود شما باشند که نیاز به توجه بیشتر دارند. اگر هم موجودی واقعی باشند به هر حال نمی توانند در عالم رویا به کسی آسیب بزنند. موفق باشید

Samira
عضو
Samira

تشکر بابت لینک که برام گذاشتید خیلی مفید بود و بابت اطلاعات و راهنمایی هاتون سپاسگزارم 🙏🌺🌺🌺🌺

صاعقه
مهمان
صاعقه

باسلام
یه بار توی رویا فهمیدم که دارم رویا میبینم ولی یادم نمیومد که می تونم کنترلش کنم. شما چه راه حلی دارین؟

علی خانی (مسئول روابط عمومی)
ادمین

با سلام. روش کنترل رویا در پست آموزش جامع رویابینی موجود است. آگاهی در رویا درجات مختلفی است و گاهی فقط آگاه می شویم ولی کنترلی نداریم پس باید بیشتر تمرین کنید و میزان آگاهی تان را بالا ببرید یعنی با تمرین بیشتر روشها و حفظ آگاهی در روز.

صاعقه
مهمان
صاعقه

ممنون

omid20
عضو
omid20

سلام از کجا متوجه شویم که محل و موجوداتی که در رویای شفاف میبینیم واقعی هستند ودر دنیایی وجود دارن یا صرفا ساخته ذهن داستان ساز مادر اون لحظه هستن؟ و اگر واقعی هستن چه علامتی با ناخودآگاهمون بذاریم که بازهم به اونجا بتونیم سر بزنیم؟ با تشکر از لطف شما

علی خانی (مسئول روابط عمومی)
ادمین

با سلام. به نویسندگان می سپارم اگر در این مورد اطلاعاتی دارند و یا منبعی می شناسند برای سایت مطلبی تهیه کنند.

رفتن به نوارابزار