قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

چشم سوم
ديدن از طريق چشم سوم در ۲۰ ثانيه | باز کردن چشم سوم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
آموزش رویابینی
روش ساعت زنگ دار برای تکنيک بازگشت به رويا | آموزش رویابینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

چهار مانع ورود مستقیم به رویای شفاف یا خواب روشن

روش ورود مستقيم به رویای شفاف یا خواب روشن برای بسياری از رويابين ها چالش انگيزه که می خوام ۴ تا از مهمترين چالش ها و موانعش رو بگم.

۱- ترس.
خيلی ها ممکنه از داستان های ترسناک بختک و شنيدن صدا و ديدن اشباح موقع فلج عضلات ترسيده باشند و ديگه به خودشون جرات امتحان مستقيم اين روش رو ندند. اگرچه گاهی فلج عضلات می تونه به خاطر ترس شما ترسناک بشه ولی اگه خونسرد باشيد معمولا چيز وحشتناکی نمی بينيد. دانش به اين لحظات بحرانی کمک می کنه. اگه شما بدونيد که تو اون لحظه ذهن و بدن شما داره چه شرايطی رو پشت سر می ذاره و يه چيز عادی داره رخ می ده اون وقت همه چی عوض خواهد شد.
تعدادی از توهم های فلج عضلات عبارت اند از:
ديدن نور و الگوهای تصويری
شنيدن صداهای تصادفی
احساس معلق بودن و شناوری
احساس ارتعاش
ديدن صحنه هایی از رويا که رفته رفته واضح تر می شه

تو هر مرحله از اونا شما قدرت کامل رو برای توقفش داريد. پس خودتون رو نترسونيد.

۲- خوابيدن به پشت
تصور می شه که خوابيدن به پشت بهترين حالت رويابيني و خواب روشن هست که شايد بر می گرده به کتاب مونرو. اگه کسی به اين وضعيت خوابيدن عادت نداشته باشه ادامه مراحل روش ورود مستقيم سخت می شه. پس به سمتی بخوابيد که راحت ترين. فقط فراموش نکنيد که عضلات چانه و صورت حتما بايد کامل ريلکس بشند. نحوه تنفس تون هم شبيه وقتی باشه که می خوابيد. پس وقتی خواب بوديد از قبل صدای تنفس خودتون رو ضبط کنيد بعد همون رو موقع تمرين تقليد کنيد. موقع خواب تنفس ما يک کم عميق تر حالت بيداری هست.

۳- به خواب رفتن دير يا زودهنگام
کليد ورود مستقيم به رويا و خواب روشن خواب بودن کامل بدن و بيداری کامل ذهن هست. پيدا کردن بالانس بين اين دو يکی از سخت ترين مراحل ورود مستقيم به روياست.
اگه موقع تمرين زود خوابتون می بره سعی کنيد بعد از بيدار شدن برای انجام روش رويابينی حدود ۳۰ الی ۴۵ دقيقه بيدار بمونيد بعد روش مستقيم ورود به رويا رو تمرين کنيد. اگه خوابيدن دوباره براتون سخته اون وقت حتی برق ها رو هم روشن نکنيد و بعد از چند دقيقه کوتاه بيداری رويابينی رو تمرين کنيد.

۴- عدم توانایی در مشارکت با توهم های زمان فلج عضلات
موقع نزديک شدن به رويا ممکنه توهم های مختلفی مثل شنيدن صدای يا ديدن تصاوير کوتاه و لمس حس های فيزيکی محدود و گذرا داشته باشيد. سوال يک ميليون دلاری اين که چه طوری با اونها مشارکت کنيم؟
مشارکت شما بايد هم به صورت غير فعالانه و مشاهده آميز باشه و هم با کمی دستکاری همراه باشه. يعنی اينکه نه روی اونها تمرکز کنيد و نه کاملا بی خيالانه باهاشون برخورد کنيد. مثلا اگه کسی حضور وجودی غير از خودش رو تو اتاق حس کرد نبايد بترسه يا بهش فکر کنه بلکه می تونه بهش بگه سلام. اونم با يه حالت بی تفاوت نسبی و با کمترين دخالت و در عين حال مشارکت آميز.

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

10 دیدگاه ها

  1. Samira گفت:

    سلام استاد من معمولا برای خوابیدن مشکل دارم و میتونم بگم تقریبا هرشب قرص خواب میخورم و رویا هم یا خیلی کم میبینم اونم رویاهایی که یادم نمیمونه یا نصف نیمه و نامفهوم هستش ولی بعضی وقتها که دارو خواب مصرف نمیکنم مثل دیشب و امروز ظهر رویاهای فوق العاده رنگی و واضح میبینم و با وجوداینکه میدونم خواب هستم و دارم رویا میبینم روی تمامی کارهایی که تو خواب میبینم کنترل کامل دارم تمامی وقایعی که خواب میبینم رو کنترل میکنم و این کنترل حتی روی حرفها و صحبتهایی که به ذهنم میاد و در رویا به زبون میارم‌ با اختیار کامل خودم میگم و به زبون میارم گاهی انقدر برام جو خوابی که میبینم واقعی هستش همش تلاش میکنم بلند بلند تو خواب صحبت کنم و نصف نیمه با صدای بلند کلمات و جملاتی که توی خواب میبینم رو تکرار میکنم چون آگاهی کامل دارم که دارم همه چی رو با اختیار خودم کنترل میکنم فقط تو عالم فیزیکی تلاش میکنم که اون رویا رو پیاده کنم که خیلی برام سخته و ناخواسته شروع به صحبت کردن و گفتن جملات و صحبت کردن میکنم حتی خودمم صدای خودم رو میشنوم ولی روی اینکه تو خواب حرف نزنم یا سروصدا نکنم کنترل ندارم خیلی هم بهم فشار میاد به نوعی توی خواب روی رویاهام کنترل کامل دارم و رویاهامو اونطوریکه میخوام پیش میبرم و حرفایی که به ذهنم همون لحظه میرسه رو راحت میگم ولی روی محیط فیزیکی کنترلی ندارم و نمیتونم جلوی حرف زدنم رو بگیرم بارها اعضا خانواده بهم گفتن که داشتی حرف میزدی حتی جملات و کلماتی که میگم رو بهم میگن خودمم سروصدای خودمو میشنوم کاملا ولی نمیتونم کنترلش کنم که سروصدا نکنم یا حرف نزنم من تمرینی برای انجام خواب روشن تا حالا انجام ندادم و حتی تلقین هم قبل از خواب به خودم نمیکنم که رویای شفاف ببینم ولی واقعا نمیدونم چطوری ناخواسته وارده این نوع خواب میشم و رویای شفاف میبینم یک مقداری این نوع رویا دیدن به آدم فشار میاره چون کنترل روی همه چی داری و میخوای همه چی رو اونطوریکه میخوای کنترلش کنی و بعد از بیدار شدن یک حالت ناخوشایندی برام پیش میاد دیشب و امروز ظهر بدون داروی خواب آور در فاصله چهارساعت ناخواسته دو دفعه وارد این حالت شدم و هر دو دفعه کاملا روی رویایی که میدیدم کنترل کامل داشتم بعد از مدتها دیشب و امروز ظهر من دوتا رویایی که مو به مو و لحظه به لحظه شو یادمه دیدم و فوق العاده رنگی و واضح بودن حتی واضح تر و حقیقی تر از دنیای واقعی و عالم بیداری و این یک حالت سردرگمی بهم میده وقتی بیدار میشم باورش برام سخته یکجورایی حال و هوام عوض میشه و برام خوشایند نیستش چون تو خواب دوست دارم اگر هم رویا میبینم من دیگه روش کنترل و انرژی نزارم و همه چیز توی خوابم خودبه خود پیش بره و همین باعث میشه برای اینکه دوباره این حالت برام پیش نیاد و خواب راحتی داشته باشم از قرص خواب آور استفاده کنم

    • با سلام. مصرف داروهای خواب آور به خاطر افزایش مدت خواب عمیق باعث کاهش خواب REM و رویا دیدن میشود. بنابراین طبیعی است اگر با مصرف آنها خواب کمتر و با آگاهی کمتر ببینید. آگاه شدن در رویاها می تواند دلایل زیادی داشته باشد مثل فعالیت بالای چشم سوم و داشتن آگاهی طولانی مدت در طی روز. هر چه قدر میزان حواسپرتی در طول روز بالا باشد به همان میزان هم آگاهی در خواب کمتر است. پس اگر سبک زندگی آگاهانه دارید آگاه شدن در خواب هم طبیعی است و نمی توان کاری کرد. رویابینی مداوم هم ضرری ندارد به شرطی که در تمام رویاها رخ ندهد تا ضمیر ناخودآگاه بتواند محتوای خود را در طی خواب معمولی به بیرون بریزد و بار روانی انسان را خالی کند.
      اگر رویابینی های خود را هدفمند کنید و به پرسش های عمیق از ناخودآگاه بپردازید می تواند سفر درونی پرباری باشد.
      حالت عدم تمایز خواب از بیداری در کسانی که رویابینی های خیلی شفاف دارند رایج است و گاهی نمی توانند تشخیص دهند که فلان اتفاق در بیداری رخ داده یا خواب که در این صورت یادداشت منظم خواب ها توصیه می شود تا هر گاه به شک افتادید به این یادداشت ها مراجعه کنید.
      در مورد صحبت در خواب هم ظاهرا فلج عضلات در تمام بدن شما رخ نمی دهد و خود یک مقوله جدا است و از درمان آن اطلاع ندارم ولی به مترجمان سایت می سپارم در مورد آن مطلب بنویسند.
      برای کاهش دیدن رویاهای آگاهانه هم سعی کنید وقتی خیلی خسته هستید بخوابید و کم بخوابید تا فقط خواب عمیق داشته باشید و وارد مرحله خواب سبک که رویاها در آن شکل می گیرند نشوید و یا قبل خواب به خود تلقین کنید که ضمیرناخودآگاه شما کنترل تمام رویاهای شما را بر عهده بگیرد. موفق باشید.

      • Samira گفت:

        استاد اینکه من خودمو میبینم که توی اطاق دارم راه میرم بخصوص زمانهایی که وارد مرحله رویابینی شفاف میشم توجیح داره ؟؟؟ من واقعا خودمو میبینم حتی وقتی خوابم و یک لحظه برای جابه جا شدن چشمم رو باز میکنم خودمو میبینم که توی اطاق یا دارم راه میرم یا یک گوشه اطاق نشستم و دارم کاری انجام میدم یا جلوی آینه وایسادم در حالیکه وقتی از خواب بیدار میشم همش گیج هستم با خودم میگم منکه خواب بودم سرجام خوابیده بودم پس اون کی بود شبیه من بود داشت باسه خودش تو اطاق میچرخید یا وایساده بود تو آشپزخانه داشت کار میکرد … واقعا نمیدونم داشتم خواب میدیدم یا واقعا خودمو دیدم این سردرگمی بیشتر روح و روان آدمو بهم میریزه وقتی بیدار میشم یک حس فوق العاده بدی دارم باسه همین از خوابیدن و رویا دیدن یا زمانهایی که باید بخوابم بدم میاد یک حس بدی دارم سعی میکنم نخوابم اکثراوقات تا دم صبح ساعت ۶ بیدارمیمونم بعدش یا قرص خواب میخورم که وارد این مرحله از رویا نشم یا دیگه دم صبح خودبه خود خوابم میبره بدون داروی خواب و دوباره وارد این مرحله از رویابینی میشم اینکه خودمو میبینم و مدام دارم خودمو در طول خواب میبینم یکطرف و ازطرفی دیگه اون رویابینی شفاف که کنترل همه چی رو دست میگیرم و کلی انرژی ازم تخلیه میکنه یکطرف دیگه و حرف زدن و سروصدا کردتو خواب حتی گاهی اوقات انجام یکسری حرکات فیزیکی غیرارادی مثل لگد انداختن یا جنگ انداختن و مو کشیدن تحت تاثیر رویاهایی که میبینم از طرف دیگه آرامشم رو گرفته حتی بخاطر این مسایل به پزشک مراجعه کردم و برام قرص خواب نوشت و یکسری داروهای اعصاب ولی من فقط از داروی خواب استفاده میکنم یکجورایی ترس داره وجودمو از خوابیدن و رویا دیدن میگیره احساس میکنم کنترل خیلی مسائل داره از دستم خارج میشه از بس نمیخوابم یا تا دیروقت بیدار میمونم ریزش مو شدید گرفتم حتی ابروهامم داره میریزه در طول روز هم که دیگه قدرت بازدهی بالایی ندارم حتی وقتی از خواب بیدار میشم برای دستشویی رفتن پشت در بازم حضور یکنفر شبیه خودمو حس میکنم یا کنار اطاق حس میکنم یکنفر شبیه خودم وایساده

        • با سلام. در مورد دیدن موجودی شبیه خودتان به این لینک مراجعه نمایید. در مورد اختلال خواب و حرکت کردن در خواب حتما دارویتان را کامل مصرف کنید.
          عالم رویا و حتی عالم اختری هیچ چیز خطرناکی ندارد و نیازی نیست بترسید. حتی به استقبال ترسهایتان بروید و با موجودات مربوطه گفتگو کنید شاید بعدی از وجود خود شما باشند که نیاز به توجه بیشتر دارند. اگر هم موجودی واقعی باشند به هر حال نمی توانند در عالم رویا به کسی آسیب بزنند. موفق باشید

          • Samira گفت:

            تشکر بابت لینک که برام گذاشتید خیلی مفید بود و بابت اطلاعات و راهنمایی هاتون سپاسگزارم 🙏🌺🌺🌺🌺

  2. صاعقه گفت:

    باسلام
    یه بار توی رویا فهمیدم که دارم رویا میبینم ولی یادم نمیومد که می تونم کنترلش کنم. شما چه راه حلی دارین؟

  3. omid20 گفت:

    سلام از کجا متوجه شویم که محل و موجوداتی که در رویای شفاف میبینیم واقعی هستند ودر دنیایی وجود دارن یا صرفا ساخته ذهن داستان ساز مادر اون لحظه هستن؟ و اگر واقعی هستن چه علامتی با ناخودآگاهمون بذاریم که بازهم به اونجا بتونیم سر بزنیم؟ با تشکر از لطف شما

دیدگاهتان را بنویسید

رفتن به نوارابزار