هیپنوتیزم و کنترل خشم

هیپنوتیزم و کنترل خشم

هیپنوتیزم و کنترل خشم

همه ما در طی روز ممکنه نسبت به مسائلی که رخ میده احساس خشم کنید. خشمی که گذرا بوده و وجود آن در هر انسانی طبیعی است. در واقع فردی که اصلا خشمگین نشود نشان میدهد که دارای مشکلات درونی بوده و نباید مدام خشم خود را سرکوب کند زیرا نتیجه ای جز افسردگی و بی انگیزگی به زندگی ندارد. در این مورد در پست درمان خشم فروخورده توضیح داده شده است. همچنین برخی راه کارهای واکنش اصولی به خشم نیز در آن اشاره شده است.

اما برخی به حدی خشم را در امورات مختلف زندگی خود تجربه میکنند که گاهی موجب بروز اختلالات گوناگون در آنها می شود مانند افزایش فشار خون و مشکلات قلبی، عدم تعامل اجتماعی با افراد به خاطر عصبانی شدن بر سر کوچک ترین چیزها و …. چنین فردی باید یاد بگیرد که درست است که قرار نیست خشم خود را سرکوب کند ولی باید بداند کجا و چگونه (معمولا روی اشیای بی جان) خشمش را خالی کند. وقتی انرژی خشم خالی شد باید کم کم به فکر اصلاح رفتار خود افتاده و دلیل منطقی برای مسائلی که ظاهرا موجب آزار او شده اند پیدا کند. در واقع دقایقی را به تفکر و بررسی حادثه ای که در آن خشمگین شد سپری کند.

برای مثال اگر رئیسش سر او داد زده و موجب خشمگین شدن او شده ابتدا باید به منزل بیاید و خشمی که در شرکت سرکوب کرده بود را روی متکا و ضربه زدن به آن خالی کند. حتی تصور کند که رئیسش روی صندلی در برابرش نشسته است. در این حالت به صورت ذهنی یا بلند بلند با او صحبت کند و حتی دشنام دهد تا خالی گردد (ولی هیچ گاه نباید به خود واقعی افراد پرخاش کنیم بلکه بنا به موقعیت میتوانیم به صورت قاطعانه و با دلیل و مدرک و منطق صحبت کنیم و در پایان از انتقادهای طرف تشکر کنیم.) وقتی مرحله خالی شدن خشم بر تصویر خیالی رئیس تمام شد باید در آخر بنشیند و تجزیه و تحلیل کند که چرا رفتار رئیسش سبب خشم او شده؟ آیا چون واقعا کارش را درست انجام نداده است؟ چگونه می تواند کیفیت کار خود را بالا ببرد؟ آیا رئیسش با همسرش دعوایش شده بوده و سر کارمندش خالی کرده است؟ در این صورت باید درک کرد که او روز خوبی را نداشته است و به خاطر عدم مهار خشم، به افراد دیگر توهین کرده است.

سرکوب موقتی خشم

گاهی شما دچار خشم شدید شده و الان است که منفجر شوید و به کسی آسیب برسانید. در این صورت سعی کنید نفس های آرام و عمیق بکشید و حواس خود را از شخص دور کنید برای مثال به تمام اشیای دایره ای شکل اتاق نگاه کنید و یا سعی کنید تمام اشیایی که دارای رنگ آبی هستند را بشمارید. همچنین میتوانید یک سری کارهای فیزیکی برای خالی شدن خشم را انجام دهید مثل باز و بسته کردن دستان، فشار دادن نامحسوس پا به زمین و یا فشار دادن خفیف دندان ها به هم.

هیپنوتیزم و کنترل خشم

روش های مختلفی برای کنترل خشم وجود دارد مانند:

– مدیتیشن
– یوگا
– هیپنوتیزم
– تمرینات تنفسی
– مشاوره درمانی و ….

یکی از روش های مناسب برای تغییر الگوهای واکنش به شرایط خشم زا، استفاده از هیپنوتیزم است. شما در طی هیپنوتیزم یاد میگیرد که چگونه دید خود را نسبت به پدیده هایی که قبلا باعث آزار و بروز خشم در شما میشدند را اصلاح کرده و قدرت کنترل و مهار بیشتری را برای عواطف و احساسات خود پیدا کنید آن هم بدون آنکه نیاز باشد مدام خودخوری کنید و یا خشمتان را سرکوب کنید. همچنین به شما یاد میدهد که خشم خود را به نحو مثبت تری بیان کنید و با افراد مختلف رابطه بهتر و منطقی تری داشته باشید.
اگر به دنبال استفاده از خودهیپنوتیزم برای کنترل خشم خود هستید میتوانید فایل صوتی زیر را تهیه کنید. به کمک این فایل به سطح مناسبی از خلسه فرو رفته و پس از عمیق تر کردن آن، تلقینات سازنده ای را برای کنترل خشم دریافت میکنید. اگر در هیپنوتیزم مبتدی هستید میتوانید آموزش جامع هیپنوتیزم را قبل از این محصول تهیه کنید. دقت کنید که این فایل تنها برای کنترل حالات سطحی و غیر بیمارگونه خشم و پرخاشگری است. اگر فردی دچار پرخاش و خشم مزمن (به گونه ای که نوعی بیماری روانی تلقی شود) باشد حتما باید به یک روانپزشک مراجعه کند.




مبلغ قابل پرداخت ۲۰,۰۰۰ تومان



زمان تقریبی: ۱۹ دقیقه

افرادی که از اعضای VIP سایت هستند میتوانند درخواست بدهند این فایل را به صورت رایگان دریافت کنند. (شرایط عضو VIP شدن در سایت):

 

درباره ردای سیاه (ادمین):

تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

دیدگاهتان را بنویسید

رفتن به نوارابزار