قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب

تعیین هدف
اشتباهاتی در مورد تعیین هدف
دی ۱۹, ۱۳۹۷
مقابله با ترس
کنار آمدن با انرژی ترس
دی ۱۹, ۱۳۹۷

مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب

مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب

مکمل های گیاهی و دارویی قانونی برای افزایش آگاهی در خواب

کسانی که سخت مشغول تمرینات رویابینی هستند ممکن است به مقداری کمک جانبی نیاز داشته باشند تا سرعت پیشرفت آنها بیشتر شود. بنابراین چند مکمل قانونی گیاهی و دارویی در این مقاله معرفی شود که البته بهتر است اگر مشکل خاصی دارند قبل از مصرف با پزشک مشورت کنند.

این مکمل ها به طور کلی دارای چنین اثراتی هستند:

– افزایش شفافیت رویاها
– بهبود به خاطرآوری خواب ها
– افزایش جزئیات رویاها
– آگاهی بیشتر در رویاها و افزایش احتمال رویابینی

ما این مکمل ها را در دو دسته گیاهان و همچنین ویتامینها و مکمل های دارویی معرفی می کنیم.

انواع گیاهان:

۱- درمنه (که در پست اثر درمنه بر افزایش آگاهی در خواب در مورد آن توضیح داده شده)

۲- ریشه سنبل الطیب

این گیاه نه تنها در درمان بی خوابی موثر است بلکه باعث افزایش شفافیت رویاها می شود. همچنین سبب افزایش یادآوری خوابها و بالاتر رفتن جزئیات آن می گردد.

البته اگر می خواهید آن را برای رویابینی استفاده کنید بهتر است مکمل های قوی تری همچون ملاتونین را با آن همراه کنید. با این کار میزان عجیب بودن رویاها هم بالاتر می رود و برای کسانی که آزمون های واقعیت را زیاد انجام می دهند و به پدیده های غیرعادی روز توجه می کنند می تواند بسیار موثر باشد.

میزان مصرف این گیاه بین ۱ تا ۱۰ گرم است که می توانید آن را به صورت چای دم کرده بنوشید که البته مزه بسیار بدی دارد.

مکمل ها و ویتامینها:

۱- Choline bitartrate

این قرص (دارای ویتامین B5) باعث ساخت استیل کولین در مغز می شود که برای رویا دیدن و افزایش وضوح آنها و حتی آگاه شدن در آنها نقش دارد. اگر همراه بازدارنده های تجزیه استیل کولین مثل گالانتامین مصرف شود نتیجه بهتر دارد.

بهتر میزان دوز لازم کولین بعد از چند ساعت خواب مصرف شود. بهترین میزان آن برای داشتن رویابینی حدود ۶۵۰ میلی گرم است.

۲- ویتامین B6

تحقیقات نشان داده است که مصرف ویتامین B6 باعث طولانی شدن و به یاد ماندنی تر شدن رویاها می شود. همچنین توانایی یادآوری خواب ها را هم افزایش می دهد. برای داشتن چنین رویاهایی باید حدودا ۱۰۰ میلی گرم از این ویتامین را مصرف کرد. زمان مصرف آن قبل از خواب باشد.

نحوه کار این ویتامین به این صورت است:

باعث تبدیل آمینواسید تریپتوفان به سروتونین می شود که همین شفافیت رویاها را بالا می برد.

۳- ملاتونین

ملاتونین به طور طبیعی در مغز تولید می شود و هورمونی است که کنترل زمان خواب ما را بر عهده دارد. در واقع به کمک این هورمون است که ما شب ها احساس خواب آلودگی می کنیم و صبح ها هم از خواب بلند می شویم.

مصرف ملاتونین به عنوان یک مکمل می تواند باعث افزایش مدت و شفافیت رویاها شود و بهتر آنها را به خاطر بسپاریم. همچنین موجب می شود خواب های ما شکل عجیب و غریب تری پیدا کند و راحت تر به خواب بودن خود شک کنیم.

میزان دوز مصرفی آن از ۶ میلی گرم تا ۵۰ میلی گرم است ولی بهتر است از کم شروع کنید.

۴- گالانتامین (که توضیحات آن در پست اثر گالانتامین بر رویابینی آورده شده).

 

مهدی کریمی
مهدی کریمی
مهدی کریمی. علاقه مند به طب اسلامی، ترجمه مقالات معنوی، انرژی درمانی، دعا درمانی و سایر علوم ماورایی

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 نظر دهندگان
علی خانی (تیم مدیریت) Hamed نظردهندگان اخیر
  اشتراک  
جدیدترین قدیمی ترین
اطلاع از
Hamed
مهمان
Hamed

سلام..کدوم از این دارو ها تاثیر بیشتری داره به نظر شما؟؟؟

علی خانی (تیم مدیریت)
ادمین

با سلام. گالانتامین

رفتن به نوارابزار