مانترا و آواها برای کاهش استرس

مانترا و آواها برای کاهش استرس

مانترا و آواها برای کاهش استرس

صداها چه از نوع بیرونی (مانند طبل و موسیقی و …) و چه از نوعی که خودمان با حنجره ایجاد می کنیم تاثیرات زیادی بر روی جسم، روح و روان ما دارد که در این مورد در پست مربوط به معرفی مانترا بیشتر توضیح داده شده است.
آواها یا مانتراها می توانند مقاصد درمانی همچون کاهش استرس و نگرانی هم داشته باشند. اصوات به خاطر انرژی خود و تغییری که در الگوی تنفس و در نتیجه افکار ما ایجاد می کنند می توانند نقش شفادهندگی زیادی داشته باشند.

– مانترای اِه (ا با کسره)

هنگامی که دچار استرس و اضطراب شدید چندین نفس عمیق کشیده و به انتهای تنفس خود یک (اِه) اضافه کنید. این کار را با ملایمت و به دور از تنش انجام دهید. فک خودتان را رها کنید. تنفس عمیق و همراه شدن آن با این نوا موجب آرامش اعصاب شما شده و استرس را کم می کند. تکرار مانترای اوم به صورت کشیده هم میتواند چنین اثراتی را داشته باشد.

– مانترا به صورت جملات

می توانید به جای تکرار کلماتی که برای شما بی معنی هستند از جملات معنی دار استفاده کنید. مثلا چشمان خود را بسته و بگویید من آرام هستم….من خودم را دوست دارم….هیچ چیز تا ابد نمی ماند….من رهای رها هستم….

می توانید این مانتراها را به صورت آهسته یا بلند بگویید و این به سلیقه شما و اینکه آیا تنها هستید یا در جمع قرار دارید بستگی دارد. انجام ذهنی آنها هم می تواند اثر بخش باشد.

– کلمات مقدس

اگر فرد مذهبی هستید و یک سری کلمات مقدس مثل الله برای شما آرامش بخش است در این صورت می توانید آنها را به صورت ذکر تا چندین دقیقه تکرار کنید تا علائم استرس و اضطراب رفع شود.

درباره ردای سیاه (ادمین):

تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

دیدگاهتان را بنویسید

رفتن به نوارابزار