قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
تاثیر موسیقی تنظیم امواج مغزی بر مراقبه و برون فکنی و …
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷
علائم حضور جن در خانه
علائم حضور جن در خانه | نشانه های مکان جن زده
اردیبهشت ۱۰, ۱۳۹۷

روزی چند دقیقه مراقبه کنیم؟

روزی چند دقیقه مراقبه کنیم؟

روزی چند دقیقه مراقبه کنیم؟

شاید شنیده باشید که افرادی که به طور جدی روی بیداری های توانایی های ماورایی شون کار میکنن گاهی در روز ۲۲ ساعت مراقبه میکنن. برخی از راهبان در روز تنها ۳ ساعت میخوابن و بقیه اش در حال مراقبه هستن. اما آیا چنین سبکی از زندگی واقعا برای انسان مدرنی که فقط باید ۸ ساعت از روز رو سر کار بره و با مردم سر و کله بزنه مناسبه؟ آیا این میزان بالا از مدیتیشن برای پیشرفت روحی لازمه؟

قبل از اینکه بیایم در مورد مدت زمان مراقبه روزانه بحث کنیم اول باید مشخص کنیم که منظورمون کدوم نوع مراقبه هست؟ تو این مقاله در مورد مراقبه هایی که نیاز هست شما در جای ساکتی بشینید و حرکت نکنید صحبت میشه مثل تمرکز روی شمع و یا تنفس، تراتاکا، ویپاسانا و … بنابراین انواع رقص و مراقبه های دینامیک و پرتحرک شامل اون نمیشن.

حداقل زمان لازم برای مراقبه ۲۰ دقیقه هست. بهتره به جای اینکه دراز کشیده اون رو تمرین کنید در حالت نشسته باشه چون الگوهای حرکت انرژی در انسان در حالت نشسته و دراز کش خیلی وقت دارن. اگر خیلی سخته که ۲۰ دقیقه پشت هم مراقبه کنید میتونید از زمان کمتر شروع کنید ولی هدفتون رسیدن به اون ۲۰ دقیقه باشه.

پس از ۸ هفته معمولا تغییرات در فعالیت های مغزی شما مشاهده میشه. قسمتهایی که مربوط به احساس سلامت و شادی هستن فعالیت بیشتر و بخش هایی از مغز که مسئول ایجاد استرس هستن و روی ترشح هورمونهای استرس هم اثر میذارن کمتر فعالیت پیدا میکنن.

وقتی این نوع مراقبه برای شما راحت شد بعد از یه مدت روزانه به مدت ۳۰ دقیقه در دو نوبت مراقبه کنید. سپس باید بتونید پس از چند ماه به مدت یک ساعت در روز به صورت پیوسته مدیتیشن کنید. این یک عدد طلایی در پیشرفت امور ذهنی هست. دقت کنید که از این یک ساعت خودش چندین دقیقه برای ارام کردن ذهن از فکر سپری میشه و در واقع در دقایق اول مراقبه، کار ما کیفیت چندانی داره و داریم افکار سطحی رو میخوابونیم.

اگر همین یک ساعت رو در زندگی تون ادامه بدید نتایج خیلی عالی در انتظارتون هست. نیازی نیست که ساعت ها در روز مراقبه کنید و خودتون رو از فعالیت های دیگه روزمره تون جدا کنید. همیشه حد تعادل رو رعایت کنید و بدونید که هر کاری برای خودش وقت ارزشمند خودش رو میخواد و نباید فعالیتی رو فدای اون یکی کرد.

مسلما هر چه قدر بیشتر و طولانی تر تمرین کنید اثراتش رو زودتر میبینید خصوصا که در مورد رسیدن به قدرت های ماورایی و لذت روحی بیشتر باشه ولی این مستلزم این هست که بخش هایی از زندگی خودتون رو فدای این امر کنید و یا انواع دیگه مراقبه رو که میشه با فعالیت های روزانه انجام داد رو هم انتخاب و تمرین کنید.

اگر هم نمیخواید زمان زیادی برای مراقبه بذارید و در عین حال علاقه بسیاری برای تجربه خلسه عمیق و برون فکنی و … دارید میتونید از موارد کمکی مثل موسیقی های تنظیم کننده امواج مغزی مثل Binaural Beats استفاده کنید که در پست تاثیر تکنولوژی صدا برای تنظیم امواج مغزی به منظور مراقبه و برون فکنی و … در این مورد بیشتر توضیح داده شده.

 

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

2 دیدگاه ها

  1. یاسین گفت:

    با سلام من با روز ۲ دقیقه مراقبه رو چشم سوم الان روز ۶ هست چشم سومم باز شده این ممکنه استعداد باشه؟
    بعد برونفکنی چه طوری به جسم برگردیم چند راه بگید ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوار ابزار