قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
تجربه ماورا
تجربه ماورایی – قدرت باور (نوشته اکبر)
خرداد ۱۲, ۱۳۹۸
تجربه ماورا
تجربه ماورایی – عاقبت کلاهبرداری (نوشته زیبا)
خرداد ۱۳, ۱۳۹۸

جملاتی که سریعا افراد عصبانی را آرام می کند

عصبانی

جملاتی که سریعا افراد عصبانی را آرام می کند

اگر در جهان همه افراد، منطقی و عاقل بودند آن وقت زندگی بسیار راحت تر می شد. ولی همان طور که می دانیم بسیاری از افراد بیشتر اوقات خود را صرف بداخلاقی و خشونت و رفتارهای عاطفی منفی کرده و اجازه می دهند احساسات، عقل آنها را به دست بگیرد.

همیشه نمی توان از دست چنین افرادی فرار کرد و گاهی مجبور هستیم با آنها صحبت کنیم. روش های مختلفی وجود دارد تا بتوان چنین مکالمات خشونت باری را به سمت صحبت های آرامش بخش تر برد و فرد عصبانی را فورا آرام کرد.

دکتر آلبرت برنستین به عنوان یک روانشناس بالینی، روش های جالبی را برای مهار مکالمات خارج از کنترل و پرخاش جویانه معرفی کرده است که در زیر به آنها اشاره می شود:

جملات آرام کننده افراد عصبانی:

۱- لطفا واضح تر و آهسته تر صحبت کنید. من می خواهم کمکتان کنم.

وقتی این جمله را به یک شخص عصبانی می گویید منظورتان واقعا این نیست که آنها تند و سریع صحبت می کنند و شما می خواهید آهسته تر حرف بزنند بلکه مشکل این است که آنها دیوانه وار و بدون داشتن کنترل فریاد می زنند. با این جمله جادویی می توان شخص عصبانی را آرام کرده و او را تشویق به همکاری کنید.

اما چرا این جمله اثر بخش است؟

چون این جمله باعث به هم ریختن الگوهای فکری آنها می شود. آنها انتظار دارند که شما مقاومت کنید ولی این کار را نمی کنید. شما از آنها می خواهید که شفاف سازی کنند. شما راغب حرف های آنها هستید. این باعث می شود که آنها از مغز دایناسوری خود فاصله گرفته و بیشتر فکر کنند.

۲- مایل هستید چه کاری برای شما انجام دهم؟

این جمله نیز ساختاری مشابه مورد قبل را دارد و باعث می شود که شخص از بخش هایی از مغز که اولیه بوده و مربوط به احساسات که فقط جنگ و گریز را می داند فاصله گرفته و مجبورشان کند که از توانایی های فکر کردن تکامل یافته تر استفاده کنند.

۳- پرسیدن هر گونه سوال مرتبط

مهم نیست که بحث شما با شخص مقابل چه قدر بالا گرفته است در هر صورت اگر به رفتار غیر منطقی او اشاره کنید و از نظرات خود دفاع کنید فایده ای ندارد. چرا؟

چون توضیح دادن می تواند نوعی از جنگ لفظی باشد. طرف مقابل این مسئله را می فهمد و بیشتر عصبی و احساسی رفتار می کند.

گاهی اوقات شنیدن باعث بازتاب اوضاع عاطفی فرد مقابل می شود و الزاما قرار نیست واقعا محتوای حرف خود را انتقال دهند. بنابراین می توانید با پرسیدن سوالات مربوط به محتوای حرف های آنان، شانس بیشتری برای آرام کردنشان داشته و بحث را به سمت و سوی مفیدتری پیش ببرید.

 

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوارابزار