قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
شنیدن
اثرات شنیدن عمیق | شنونده خوب بودن
مهر ۲۵, ۱۳۹۷
گربه سیاه
چرا گربه ها و سگ ها می توانند موجودات ماورایی را ببینند؟
مهر ۲۷, ۱۳۹۷

تعبیر اشتباه احساسات درونی

احساسات

تعبیر اشتباه احساسات درونی

در جلوی هر احساسی مقاومت نشان دهید همان می شوید. اگر در برابر خشم مقاومت کنید همیشه خشمگین هستید و اگر در برابر غم ایستادگی کنید همیشه غمگین خواهید بود. اگر سطحی نگاه کنیم قابل درک است که چرا ما از احساسات و عواطف منفی گریزان هستیم زیرا حس آنها دردناک است. ولی حقیقت این است که آگاهی باعث احساس و در نهایت سبب شفا می شود. ولی اکثر ما در مرحله دوم باقی می مانیم. وقتی دریافت برخی از احساسات را تابو فرض کنیم بین آگاهی خود و آنها یک سد ایجاد می کنیم و هیچ گاه شفا رخ نمی دهد. به جای آنکه مثل موش و گربه از احساسات واقعی خود فرار کنیم باید بدانیم که آنها از ضمیر ناخودآگاه بر می خیزند و تشنه توجه ما هستند.

 

احساسات

 

هیچ حسی اشتباه نیست و برداشت اشتباه ما است که به برخی از احساسات، برچسب منفی بودن می زنیم.

بیشترین احساساتی که سعی در پوشاندن آنها داریم کدام ها هستند؟

۱- غم و ناراحتی

ما غم و ناراحتی را نشانه ای از کمبود شرایط خوب در زندگی می دانیم و انگار هنوز به آرزوی خود نرسیده ایم و یا چیزهای با ارزشی را از دست داده ایم. ولی اگر از دید دیگر نگاه کنیم ناراحتی یک واکنش روانی و انرژیکی نسبت به زندگی است تا بگوییم چه قدر نداشتن فلان قدر پول یا فلان کس می تواند ما را از شادی دور کند. این برچسب ها را ایگوی ما به این قضایا می زند و تصور می کنیم حتما باید شرایط بیرونی محیا باشند تا احساس خوبی داشته باشیم. وقتی می گوییم نمی توانیم بدون فلان چیز زندگی کنیم ولی هنوز زنده هستیم نشان دهنده قدرت ما است که هنوز با وجود فقدان بسیاری چیزها هنوز نفس می کشیم و به زندگی خود ادامه می دهیم. به هر حال ناراحتی نشانه بد بودن نیست و فقط محصول جانبی جریانات زندگی و پستی و بلندی های آن است.

(البته در این مقاله در مورد افراد سالم که میزان طبیعی از این احساسات به اصطلاح منفی را تجربه می کنند صحبت می کنیم و افرادی که دارای اختلالات روانی هستند و برای مثال افسردگی و ناراحتی آنها ناشی از کارکرد غلط ذهنی و وضعیت بیوشیمیایی مغز آنها است در این مقوله ها جای ندارند و احتیاج به درمان جداگانه دارند).

۲- احساس فقدان

حتما لحظاتی را در ذهن خود تجربه کرده اید که صاحب فلان ماشین و همسر و خانه شده اید ولی وقتی به واقعیت بازگشتید فهمیده اید که چیزی ندارید. طبق قانون جذب باید قبل از آنکه به چیزی برسید احساس کنید که آن را دارا هستید. بنابراین بیشتر بر، داشته های خود تمرکز کنید و از رسیدن چیزها قبل از آنکه به وقوع بپویندند شاد باشید و نه بعد از تحقق آنها. این حس فقدان به شما فرصت می دهد که قدر چیزها را قبل از آنکه به آنها برسید بدانید و محیط ذهنی خود را برای پذیرا شدن آنها آماده کنید زیرا ثروت یا موقعیت هایی که به طور ناگهانی به دست شما می رسند معمولا قدر شناسی نمی شوند وبه راحتی هم از دست می روند.

۳- استرس و اضطراب

در بسیاری از تعلیمات معنوی، روش هایی برای ریلکس ذهن و جسم وجود دارد تا سیستم عصبی بیش از حد هیجان زده را آرام کند. ما در ذهن خود بدترین سناریوها را در مورد زندگی می سازیم ولی نود درصد آنها به تحقق نمی پیوندند. استرس نشان می دهد که ما چه قدر به زندگی و قدرت خود بی اعتماد هستیم و لازم است نیروهای درونی خود را بهتر بشناسیم و اعتماد به نفس لازم را به وجود آورده و به همراه روش های ریلکسیشن، خودمان را آرام کرده و بر هدف های بهتر تمرکز کنیم. در واقع اضطراب تنها یک نشانه است و نه ذاتا یک چیز منفی و بد که بخواهیم با خوردن مشت مشت قرص، آن را سرکوب کنیم. اکتفا به دارو بدون تغییرات اساسی در باورها و الگوهای فکری تنها یک درمان موقتی است.

۴- حس ناامیدی

حس ناامیدی حسی است که به ما گوشزد می کند کارهایی که برای روزها و هفته ها و حتی سالها به طور تکراری انجام می دهیم راه به جایی ندارند و لازم است تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنیم تا نتیجه بهتری بگیریم. ولی اگر این حس نباشد و مدام از کار خود راضی باشیم و کارهای تکراری بدون ثمر را پشت سر هم انجام دهیم تا عمرمان تمام شود در این صورت این راضی بودن تنها یک دوست خائن است ولی داشتن حس ناامیدی به ما کمک می کند که بدانیم مشکل کار کجاست و در کجا نیاز به تغییر داریم تا احساس شادی و مفید بودن واقعی را تجربه کنیم.

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
رفتن به نوارابزار