قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
تجربه ماورا
تجربه ماورایی – تجربه رویابینی با مکمل ها (نوشته میثم)
دی ۲۲, ۱۳۹۷
مراقبه و مغز
رشد مغز در هشت هفته با مراقبه
دی ۲۲, ۱۳۹۷

تبدیل فلج عضلات یا بختک به تجربه ای بهتر

فلج عضلات یا بختک

تبدیل فلج عضلات یا بختک به تجربه ای بهتر

فلج عضلات در هنگام خواب به طور عادی رخ می دهد ولی گاهی ذهن برخی افراد از وقوع آن آگاه شده و با وجود خواب بودن بدن، ذهن هوشیار شده ولی هنوز مغز نمی داند که بیدار هستید و بنابراین به فلج عضلات خاتمه نمی دهد. این حالت که با عدم حرکت دادن عضلات و مشاهده توهم های تصویری یا شنوایی همراه است می تواند برای بسیاری از افراد (مخصوصا کسانی که برای بارهای اول آن را تجربه می کنند) بسیار ترسناک باشد.

اما چگونه می توان از این حالت لذت برد و فلج عضلات را به چیز بهتری مثل رویابینی یا پرواز روح تبدیل کرد؟

 

فلج عضلات یا بختک

 

برای این کار لازم است که مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- وقتی متوجه شدید دچار فلج عضلات شده اید آرامش خود را حفظ کنید. این حالت که بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول می کشد می تواند دروازه ای به سمت تجارب فوق العاده باشد پس آن را یک فرصت بدانید و نه یک چیز ترسناک و منزجر کننده. اما از کجا بدانیم که فلج عضلات هستیم؟ همینکه نمی توانید بدن خود را تکان دهید و احساس سنگینی و گاهی سبکی می کنید و توهم های مختلفی دارید نشان می دهید که دچار فلج عضلات هستید. تنها بخشی از بدن که قادر به تکان خوردن است چشمان است. سعی نکنید خیلی تقلا کنید که حرکت کنید چون آن وقت سیگنالی به مغز فرستاده می شود که شما در حال بیدار شدن هستید و آن وقت بختک رفع می شود.

۲- برای آرامش دادن به خود از جملات تلقینی مثل: من آرام هستم و این فقط یک فلج عضلات است و یا اینکه من در اواسط یک فرصت برای تبدیل آن به تجربه بهتری هستم استفاده کنید. به توهمات خود توجه نکنید و آنها را بخشی از رویا بدانید.

۳- می توانید از حالت بختک وارد رویابینی آگاهانه شوید. بنابراین تصور کنید که یک منظره بسیار زیبا در جلوی چشمان شما است. تلاش کنید جزئیات آن را در ذهن تصور کنید تا کم کم واضح تر شود. سپس همان تصویر عین روز واضح و شفاف می شود و شما خود را در داخل آن می بینید و می توانید از خواب روشن آگاهانه خود لذت ببرید.

۴- می توانید فلج عضلات را به پرواز روح تبدیل کنید. البته برای این کار باید سطح انرژی شما بالا باشد. به هر حال کاری کنید که آگاهی شما از بدنتان دور شود. مثلا تصور کنید در کنار یک گلدان موجود در پذیرایی خانه هستید. همچنین می توانید از شیوه هایی مثل بالا رفتن از طناب فرضی و یا نردبان استفاده کنید.

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...

4 دیدگاه ها

  1. صاعقه گفت:

    باسلام،
    میشه حالت فلج عضلات رو برای خودمون ایجاد کنیم

  2. rrrf گفت:

    عالی اگه فقط میگفتین چطور این حالتو به وجود بیاریم معرکه میشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوارابزار