قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
آموزش رویابینی
روش ساعت زنگ دار برای تکنيک بازگشت به رويا | آموزش رویابینی
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶
غیب بینی
غیب بینی و دیدن از طریق چشم سوم
شهریور ۱۳, ۱۳۹۶

ايجاد کابوس توسط رويابينی آگاهانه

ايجاد کابوس توسط رويابينی آگاهانه

کابوس ها بخش خفته ضمير ناخودآگاه ما هستند که می توان در طی خواب روشن با آنها تعامل کرد. ضمير ناخودآگاه ما علاقه ای به صحبت کردن مستقيم با ما ندارد و پيام های خود را تبديل به نماد و تصوير کرده و از آن طريق با ما مکالمه می کند.
در واقع اين زبان اين ضمير است. برای مثال اگر ترس درونی و مخفی در مورد از دست دادن چيزهای مهم مثل سلامتی خود را داشته باشيم، ضمير ناخودآگاه در طی رويا به ما چنين چيزی را در قالب کلمات بيان نمی کند. بلکه تنها از طريق تصاوير، موجوداتی وحشتناک را خلق می کند که در حال جويدن گوشت بدن ما هستند تا به ما بفهماند که ما در مورد از دست دادن سلامتی خود نگران هستيم ولی متوجه آن نيستيم.

در واقع هدف اين ضمير کمک به شناخت بهتر نقاط ضعف ما بوده که ما متاسفانه همواره از پذيرفتن واقعيت در قالب کابوس نگران هستيم.

با شناخت بهتر کابوس ها می توان بخش های تاريک وجودمان را کشف و درمان کرد. برای مثال ممکن است که شما در حال رويا ديدن يک جنگل زيبا باشيد. ظاهرا همه چيز به خوبی پيش می رود و شما مشغول مشاهده آبشارها و درختان هستيد. صدای پرندگان گوش شما را نوازش می دهد. اما ناگهان، آسمان رو به تيرگی رفته و موجوداتی تماما سياه رنگ و با چهره هايي نامشخص و تعريف نشده اطراف شما را فرا می گيرند.

در اين لحظه چه حسی داريد؟ مسلما ناامنی و وحشت! حتما دوست داريد که از خواب بيدار شويد. ولی بيدار شدن شما صورت مساله را پاک نمی کند. آن ترس ها همچنان در وجود شما قرار دارند. شايد بهتر باشد که با آنها رو به رو شويد و از آنها سوال کنيد که چه هستند و چه می خواهند؟

در ابتدا ممکن است تنها شما را بترسانند ولی در اثر مشاهده پايداری و شهامت شما، تسليم شده و چهره حقيقی خودشان را نشان خواهند داد. ممکن است آنها ترس از تاريکی، ترس از آينده شغلی و نگرانی ها و خاطرات ناگوار گذشته باشند که خود را به چنين شکلی در آورده اند تا وجودشان را به شما ثابت کنند. تا به شما بگويند که يک جای کار اشتباه است و تا آنها را برطرف نکنيد زندگی شادی را تجربه نخواهيد کرد.

در واقع می توان آنها را به حس درد تشبيه کرد. درد چيزی بدی نيست بلکه نشانه ای است از وجود مشکل در بدن. اگر درد نباشد متوجه کارکرد غيرطبيعی سيستم فيزيکی خود نمی شويم و آن را درمان نمی کنيم.

کابوس ها هم مانند آژير خطری اند برای وجود ناملايمات روحی که لازم هستند هر چه زودتر برطرف شوند.
شناخت آنها مساوی است با شناخت نقاط ضعف خود و شروعی بر درمان آنها برای داشتن زندگی بهتر.

اما چگونه با اين کابوس ها ارتباط برقرار کنيم؟ در ابتدا لازم است که متوجه شويد آنها واقعی نيستند و تنها کابوس هستند. بنابراين لازم است که ابتدا رويابينی آگاهانه را انجام دهيد.

سفر کردن در رويابينی آگاهانه و خواب روشن به مناظر و جنگلها و فضاهای دلپذير، هر چند لذت بخش هستند ولی کمک زيادی به شناخت اعماق وجود ما نمی کنند. بنابراين شايد لازم باشد که برای شناخت بهتر دردهای عميق خود، به طور عمدی، کابوس ايجاد کنيد! کافی است اراده کنيد که ناراحتی های شما در حالت رويابينی تبديل به تصاوير شوند. در آن صورت، مناظری بسيار دلهره انگيز و ترسناک را خواهيد ديد.

هر زمان که اين مناظر بيش از ظرفيت و طاقت شما بودن کافی است که دوباره اراده کنيد تا محو شوند و يا با پلک زدن سريع از خواب بيدار شويد.

هنگامی که اين مناظر وحشتناک را ديديد به خود گوشزد کنيد که اينها تماما تصور ذهنی شما هستند و واقعيت ندارند. سپس از يکی از موجودات وحشتناک کابوس خود سوال کنيد که او واقعا چه بخشی از وجود شماست؟ در ابتدا ممکن است جواب درستی ندهد. ولی اگر واقعا اصرار و اراده کنيد حتی ممکن است آن موجود ترسناک به موجودی ضعيف و نحيف تبديل شده و درد دل های خود را با شما بازگو کند که در واقع درد های عميق و مخفی خود شما هستند.

کم کم اطلاعاتی را در مورد ناراحتی های مخفی خود به دست خواهيد آورد که در بيداری به هيچ وجه امکان پی بردن به آنها نبوده است.

پس از شناخت اين دردها می توانيد زندگی روزمره خود را جهت تسکين آنها اندکی تغيير دهيد. برای مثال اگر کابوس شما نماينده خستگی بيش از حد شما از کار کردن است در اين صورت به خود اجازه دهيد که در طی روز، اندکی بيشتر استراحت کنيد. يا اگر کابوس شما مربوط به ترس از امتحانات در دوران کودکی می شود در اين صورت آن موجود را در آغوش گرفته و به صورت تلقين وار به خود قول بدهيد که زندگی برای شما امن تر از گذشته خواهد شد (در حالت رويابينی آگاهانه، تلقين پذيری ما ده ها برابر بيشتر از حالت بيداری است).

بدين صورت، اين کابوس ها کمتر شده و نشانی از سلامتی و سبکی بيشتر روحی شما هستند. به گونه ای که اگر باز هم قصد کنيد برای خود در حالت رويابينی آگاهانه یا خواب روشن کابوس توليد کنيد، چيزی شما را نمی ترساند و تنها مثل يک فيلم بی معنا می باشند.

admin
admin
درباره ردای سیاه (ادمین): تمرین کننده و نشر دهنده علوم روحی و روانشناسی (بیشتر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

رفتن به نوارابزار