قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس
هیپنوتیزم و تلقین
چرا برخی افراد راحت تر هیپنوتیزم می شوند؟ چرا گاهی هیپنوتیزم موفقیت آمیز عمل نمی کند؟
فروردین ۱۵, ۱۳۹۸
شاقول
استفاده از شاقول برای ریشه یابی علت مشکلات
فروردین ۱۸, ۱۳۹۸

اخلاقیات مربوط به فال گیران

فال گیران

اخلاقیات مربوط به فال گیران

کسانی که دارای قدرت پیشگویی و غیب بینی در قالب فال گیری هستند لازم است اخلاقیات کاری خود را حفظ کنند. آنها مجاز نیستند هر چیزی که می خواهند را بگویند و یا کاری کنند که مشتری خود را از زندگی ناامید کنند. البته ممکن است بسیاری از این موارد توسط برخی فال گیران و غیب بینان زیر پای نهاده شود ولی به هر حال تعدادی از اخلاقیات کاری این دسته افراد که در بین بسیاری از فال گیران برجسته دنیا رعایت می شود اشاره می شود.

تعدادی از بندهای مربوط به اخلاق کاری فال گیران و غیب گویان:

– عدم گزارش مرگ افراد

حتی اگر فالبین مطمئن است که مرگی قریب الوقوع انتظار مشتری یا نزدیکان او را می کشد نباید در مورد آن چیزی بگوید. این خلاف اخلاقیات یک غیب گو می تواند باشد مگر اینکه در مورد فجایع و مرگ های دسته جمعی هشدار دهد.

– کنار گذاشتن ایگو

نباید به خاطر شهرت و ارضای خواسته های پست نفسانی، حرف های قلنبه ای را زد که مشتری را میخکوب کرد. این فال شما نیست و فقط باید سعی کنید کانالی پاک و بدون خودنمایی برای انتقال اطلاعات به سایرین باشید.

– عدم پول گرفتن زیاد و بیهوده

یک فال گیر باید هدف اصلی خود را کمک به دیگران قرار دهد و هزینه مناسب و معقولی در این جهت بگیرد. سعی نکنید مشتریان خود را با خدمات اجباری مانند استفاده از طلسم های قوی تحت فشار مالی قرار دهید و یا خدمات اضافی برای آنها بتراشید. اگر قرار است کار بیشتری برای آنها بکنید تنها در حد یک پیشنهاد باشد و نه ارعاب و ترساندن از عمل نکردن به دستورات شما.
این مورد در بین فالگیران ایرانی زیاد مشاهده می شود. مثلا ممکن است بشنوید که از طلسم سنگین در زندگی شما خبر می دهند و درخواست جدی برای نوشتن طلسم توسط خودشان و گرفتن هزینه های چند میلیونی دارند. جدای از اینکه به سواد و استعداد این افراد شک وارد است حتی اگر کارشان درست باشد اخلاقیات کاری خود را رعایت نکرده اند. طلسم عجیبی هم برای ابطال سحر وجود ندارد و همگی در منابع شرعی یافت می شوند.

– به هم نبافتن چیزها

گاهی فالبین نمی تواند معنای تصاویر و پیام های شهودی که می بیند را تفسیر کند بنابراین خودش به طور عمد چیزهای مختلفی را به آنها ربط می دهد که شاید ربطی به حقیقت نداشته باشند. پس اگر معنای چیزی را نمی دانید سعی در تفسیر عجولانه آن نکنید و فقط چیزی که دیده اید را گزارش کنید تا مشتری خودش معنای آنها را پیدا کند.

– عدم حذف خبرهای ناخوشایند

برخی از فال گیران از اینکه خبر ناخوشایندی را به مشتری خود بگویند ناراحت می شوند. اگر خبر در حد خبر مرگ، بد نیست در این صورت صداقت حکم می کند به نحوی هم به آن اخبار بد اشاره شود حتی اگر به قیمت از دست دادن مشتری تمام شود.

– فال گیری تنها در اوقات خوب

اگر به عنوان فال بین حالتان گاهی اوقات گرفته است در این صورت فعلا برای مشتری کاری نکنید چون احتمالا به خاطر پایین بودن ارتعاش هایتان، اطلاعات جالبی کسب نمی کنید و یا اگر با کارت کار می کنید شاید حوصله چندانی برای تفسیر اطلاعات نداشته باشید. در این جور مواقع جلسه خود را کنسل کنید و به کارهای شادی بخش دیگری بپردازید.

– حفظ اطلاعات شخصی دیگران

وقتی چند مشتری دارید اطلاعات آنها حتی نامشان را برای دیگران نگویید. اطلاعات هر کس باید به صورت محرمانه در نزد شما بماند.

– کسب اجازه از مشتری

شاید شما توانایی خواندن فکر و بخشی از سرنوشت دیگران را داشته باشید ولی دلیلی ندارد حتما از این توانایی خود استفاده کنید. حتما از قبل از آنها اجازه بگیرید و بعدا کار خود را شروع کنید.

رعایت کردن بندهای بالا و برخی چیزهای دیگری که به نظر خودتان اخلاقی به نظر می رسد می تواند در بالا بردن ارزش کاری شما در نزد خود و مشتریان کمک کند و مدیون آنها نباشید.

 

 

مهدی کریمی
مهدی کریمی
مهدی کریمی. علاقه مند به طب اسلامی، ترجمه مقالات معنوی، انرژی درمانی، دعا درمانی و سایر علوم ماورایی

دیدگاه بگذارید

avatar
  اشتراک  
اطلاع از
رفتن به نوارابزار