قالب وردپرس قالب وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس آموزش وردپرس

آیا روش جادویی برای خود هیپنوتیزم عمیق تر وجود دارد؟

حافظه عاطفی و حافظه رویدادی
تفاوت بین حافظه عاطفی و حافظه رویدادی
فروردین ۲۶, ۱۳۹۸
رهایی از افکار منفی
قدم هایی مهم برای رهایی از افکار منفی
فروردین ۲۷, ۱۳۹۸

آیا روش جادویی برای خود هیپنوتیزم عمیق تر وجود دارد؟

روش جادویی خود هیپنوتیزم

آیا روش جادویی برای خود هیپنوتیزم عمیق تر وجود دارد؟

وقتی صحبت از فرو رفتن به یک خلسه عمیق در هیپنوتیزم می شود افراد به اشتباه تصور می کنند که روش جادویی و مخصوص و بی همتایی برای این کار وجود دارد.

ولی چنین نیست…

رمز هیپنوتیزم عمیق نسبت به میزان تمرینات هر کس متفاوت است. یکی از دلایلی که افراد در هیپنوتیزم و یا خود هیپنوتیزم شکست می خورند این است که آنها ابتدا به خود روش القای خلسه توجه می کنند. وقتی از آن نتیجه نمی گیرند به شدت وسوسه می شوند که منصرف شده و روش دیگری را امتحان کنند.

بدون اینکه گفته شود، این دیدگاه اشتباه است و راه به جایی نمی برد. در واقع ما برعکس این را به شما توصیه می کنیم.

برای اینکه در خود هیپنوتیزم ماهر شوید ابتدا باید تمرکز خود را روی شناخت و تسلط بر خود بگذارید و بعد از آن می توانید به فکر یک روش برای خود هیپنوتیزم بیفتید.

این برای دگرهیپنوتیزم هم صادق است. وقتی به یک هیپنوتیزور مراجعه می کنید باید نهایت دید مثبت و شادمانی و انگیزش را در آن شخص ببینید. اگر در حالی که احوالات او خراب است و روحیه بدی داشته و افکارش پراکنده است بخواهد شما را هیپنوتیزم کند از هر روشی هم برای هیپنوتیزم کردن شما استفاده شود نتیجه ای نمی گیرید. در حقیقت هیپنوتیزم کننده حالت بد خود را به مخاطب انتقال داده و حتی نمی تواند تن صدای مناسب را برای به خلسه فرو بردن سوژه داشته باشد.

همین موضوع در مورد خود هیپنوتیزم هم صحیح است. ابتدا باید حالت ذهنی مساعدی داشته باشید و سپس با میل و علاقه کامل به فرو بردن خود در خلسه اقدام کنید.

چگونه حالت ذهنی مناسب را برای تجربه خود هیپنوتیزم پیدا کنیم؟

برای برخی افراد ممکن است استفاده از یک روش هیپنوتیزم از همان ابتدا کار آمد باشد و به خلسه عمیق هم فرو بروند. ولی هیچ دو روزی مانند هم نیست. روشی که یک روز برای شما مفید است ممکن است فردای همان روز تاثیر کمتری داشته باشد و این بستگی به حالت ذهنی و روحی شما دارد.

بنابراین یکی از راه حل ها، ترکیب کردن چند تکنیک برای مشغول نگه داشتن آگاهی و ایجاد تمرکز در قبل از فرو رفتن به حالت خلسه است.

ضمیر ناخودآگاه شما بسیار توانمند بوده و نیت های شما را می داند ولی مشکل، سدی است که خودتان در راه اتصال با ضمیر ناخودآگاه ایجاد کرده اید. بنابراین برای تجربه خود هیپنوتیرم بهتر باید خودتان را کنار نهاده و همه چیز را فراموش کنید.

بنابراین در زمان هایی که خسته و هیجان زده هستید و نگرانی های شدیدی دارید اقدام به خود هیپنوتیزم نکنید. البته می توانید از تلقینات پس هیپنوتیزمی برای ایجاد آرامش در خود استفاده کنید ولی اگر تازه می خواهید وارد حالت خلسه شوید این عواطف منفی سد بزرگی حتی در ایجاد تمرکز فکر لازم برای القای خود هیپنوتیزم است.

پس قبل از اقدام به خود هیپنوتیزم ابتدا شرایط ذهنی خود را بررسی کنید. چه نگرانی هایی دارید؟ آیا خسته هستید؟ چه اهدافی را به کمک هیپنوتیزم می خواهید دنبال کنید؟ اگر شرایط ذهنی شما مساعد بود می توانید تمرینات خود را شروع کنید.

مهم نیست از چه روشی برای القای خود هیپنوتیزم عمیق استفاده می کنید بلکه مهم این است که روش شما بتواند آگاهی و تمرکز شما را جلب کند. ممکن است برای یکی نگاه کردن به یک شی نورانی و یا پاندول در حال حرکت و حتی تمرکز بر شمارش معکوس بتواند ذهن و آگاهی آنها را به حدی مشغول خود کند که امواج مغزی را پایین آورده و به خلسه نزدیک کند.

یکی از سختی های هیپنوتیزم و حتی مدیتیشن این است که ما قرار است در لحظات تمرین هر دو، آگاهی خود را در شرایطی فرو ببریم که یک عمر به آن عادت نداریم. بنابراین هر چه قدر میزان تمرین شما در زمینه خود هیپنوتیزم و مدیتشن بیشتر شود خود به خود آگاهی شما برای هماهنگی بیشتر با آن تمرینات خو داده شده و گاهی به این تمرینات معتاد می شود.

این دقیقا مثل ورزش کردن است. هر چه قدر بیشتر ورزش کنید نه تنها مهارت بیشتری در آن کسب می کنید بلکه بدن شما میل زیادتری برای ورزش کردن دوباره دارد تا از مزایای خوب آن بهره مند شود.

 

 

نیلوفر
نیلوفر
- دانشجوی روانشناسی بالینی و مترجم. - وظایف: مشارکت در ترجمه مقالات ماورایی و روانشناسی برای سایت - علایق: علوم ماورا و مراقبه، روانشناسی بالینی، فلسفه، روانشناسی عمومی، قانون جذب، شمنیسم، عرفان و ...

2
دیدگاه بگذارید

avatar
1 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 نظر دهندگان
علی خانی (مسئول روابط عمومی) شیطون بلا نظردهندگان اخیر
  اشتراک  
جدیدترین قدیمی ترین
اطلاع از
شیطون بلا
مهمان
شیطون بلا

اقا یه سوال، من وقتی مدیتیشن میکنم بعد از حدود ۲۰ دقیقه پاهام خواب میره و سوزن سوزن میشه، نهایتا میتونم ۳۵ دقیقه مدیتیشن کنم و از درد پاهام مجبور میشم مدیتیشنو قطع کنم، چکار کنم که پاهام خواب نره؟ آیا تاثیر مدیتیشن خوابیده (دراز کش) هم مثل مدیتیشن نشسته هست ؟
یعنی اگه بجای نشسته خوابیده مدیتیشن کنم مشکلی نداره ؟

علی خانی (مسئول روابط عمومی)
ادمین

با سلام. اگر پایتان خسته می شود می توانید وضعیت نشستن خود را تغییر دهید. با تمرین بیشتر، پاهای شما عادت می کند و می توانید به مدت بیشتری در وضعیت نشسته قرار بگیرید. مدیتیشن در حالت دراز کش هم ممکن است و مزایای خود را دارد ولی الگوی گردش انرژی در بدن در حالت نشسته و خوابیده فرق دارد.
موفق باشید.

رفتن به نوارابزار